  • 1. Data: 2002-11-06 10:39:06
    Temat: Opłaty cmentarne cd.
    Od: "Maćko" <g...@w...pl>

    Witam wszystkich!

    Chciałbym powrócić do tematu, który już poruszałem na grupie parę dni temu,
    ale który nie daje mi spokoju.

    Jak już pisałem władze cmentarza wymyśliły sobie pobranie opłat za groby.
    Może komuś to nie robi różnicy ale dla mnie 400zł za grób 2-osobowy i 200zł
    za 1-osobowy to niemały wydatek, skoro posiadam trzy takie groby.

    Powołują się na ustawę z 2000: Dz. U. nr 23, poz. 295
    i późniejsze zmiany: Dz. U. nr 120 z 2000r.

    Zarząd cmentarza wyznaczył terminy ważności kwitów nawet tych, które zostały
    zapłacone na stałe (tkz. wieczyste).

    Poniżej cytuję fragment tej ustawy ale nie wiem jak ją ugryźć.

    Art. 7. 1. Grób nie może być użyty do ponownego chowania przed upływem lat
    20.
    2. Po upływie lat 20 ponowne użycie grobu do chowania nie może nastąpić,
    jeżeli jakakolwiek osoba zgłosi zastrzeżenie przeciw temu i uiści opłatę,
    przewidzianą za pochowanie zwłok. Zastrzeżenie to ma skutek na dalszych lat
    20 i może być odnowione.
    3. Przepisy ust. 1 i 2 nie mają zastosowania do pochowania zwłok w grobach
    murowanych, przeznaczonych do pomieszczenia zwłok więcej niż jednej osoby.
    4. Dozwolone są umowy, przedłużające termin, przed upływem którego nie wolno
    użyć grobu do ponownego pochowania.

    Co do zmian na które się powołują to nie ma tam nic na temat opłat.

    Czy ktoś, kto się lepiej zna na prawie mogłby mi powiedzieć czy na podstawie
    tej ustawy muszę zapłacić.
    Mam 2 groby murowane 2-osobowe i 1 grób murowany 1-osobowy. Nie są to
    grobowce ale groby murowane.

    Proszę o pomoc.