    From: "Rafal Mat" <r...@i...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odzszkodowanie pomniejszone o pierwszą rejestracje
    Date: Sat, 1 Feb 2003 21:49:55 +0100

    Witam

    Zwracam się z pytaniem do Szanownych Grupowiczów w kwestii odszkodowania, o
    jakie się ubiegam z tytułu szkody jaka zaistniała w wyniku kolizji drogowej.
    W kolizji, w której uczesniczyłe jestem stroną poszkodowaną. Po oględzinach
    zewnętrznych i dokonanym kosztorysie sporządzonym przez PZU podjęto decyzje,
    że samochód, którego jestem właścicielem jest uszkodzony w takim stopniu, że
    naprawa staje się ekonomicznie nieuzasadniona. Samochód w dniu wypadku miał
    zaledwie trzy miesiące i niewiele ponad 3000 tys. przebiegu, rzec można
    pachniał nowością. PZU zamierza wypłacić mi nieznaczną kwotę odszkodowania
    i pozostawić pozostałości po samochodzie.

    Moje pytanie brzmi.
    1. Czy jestem zmuszony odebrać pozostałości ( co mam z tym zrobić? Na plecy
    tego nie wezmę i kupców nie zamierzam szukać zwłaszcza, że nie mam pewności
    co do wartości i wyceny jaką oszacowało PZU- jestem przekonany że jest
    zaniżona, a wartości realnej jaką kształtuje wolny rynek)

    2. Co mam rozumieć przez pojęcie PIERWSZA REJESTRACJA - czy istnieje taki
    termin, gdyż na tej podstawie PZU obniżyło mi wartość pojazdu na 3 000 zł.

    Proszę o pomoc i odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Rafał