  • 1. Data: 2004-04-21 12:09:30
    Temat: Odszkodowanie za niedotrzymanie tajemnicy bankowej przez bank
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    Prawo bankowe Ustawa z 29 sierpnia 1997r.
    Art. 171 p. 5
    Kto, będąc obowiązany do zachowania tajemnicy bankowej, ujawnia lub
    wykorzystuje informacje stanowiące tajemnicę bankową, niezgodnie z
    upoważnieniem określonym w ustawie, podlega grzywnie do 1.000.000 złotych i
    karze pozbawienia wolności do lat. 3.

    Czy znane są Wam przypadki zasądzenia odszkodowania w takiej sprawie?
    Jeśli tak to w jakich kwotach i przypadkach?
    Może macie orzeczenia?

  • 2. Data: 2004-04-21 14:25:26
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy znane są Wam przypadki zasądzenia odszkodowania w takiej sprawie?
    > Jeśli tak to w jakich kwotach i przypadkach?

    podałes przepisy karne. określona grzywna do 1mln to kara, a nie
    odszkodowanie.
    jesli domagasz sie odszkodowania/zadoscuczynienia/ - to w oparciu o przepisy
    prawa cywilnego.
    ja osobiscie nie znam przypadkow wniesienia pozwu przeciwko osobie/bankowi -
    ktora ujawnila tajemnice bankowa.

    P@wel