    From: "Szym" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odszkodowanie
    Date: Sat, 3 Feb 2007 15:15:43 +0100

    Cześć. Bardzo proszę o poradę w sprawie odszkodowania.

    Jakiś czas temu remontowałem mieszkanie w bloku. Po skończeniu
    odwiedził mnie sąsiad z góry i oznajmił mi, że z powodu mojego remontu w
    jego mieszkaniu powstały szkody, które ubezpieczyciel wycenił mu na pewną
    kwotę, której z powodu warunków ubezpieczenia nie może mu wypłacić. Podobno
    zmusiłem go do malowania całego mieszkania, czyszczenia piecyka gazowego i
    okien z powodu kurzu jaki wydostał się przez moje okna i źle zabezpieczoną
    wentylację w łazience oraz do wymiany płytek w kuchni popękanych z powodu
    skuwania płytek u mnie. Płytki miałem do wysokości ok. metra, a blok jest z
    cegły i nie wiem, czy mogło dojść do tak dużych drgań u sąsiada. Szkód
    żadnych nie miałem okazji zobaczyć, bo są już usunięte a sąsiad ma podobno
    świadków, którzy je widzieli. Kurzu u mnie na pewno trochę było, ale nie
    wiem czy na tyle, żeby konieczny był remont wyżej. Nikt z pozostałych
    sąsiadów podobnych problemów nie miał.

    W każdym razie sąsiad prosi mnie o rekompensatę lub grozi sprawą w
    sądzie. Płacić czy się sądzić, bo wydaję mi się, że próbuje nas naciągnąć?
    Dodam, że żądana suma jest znacząco mniejsza od tej, która ewentualnie
    zapłacę po przegraniu w sądzie.

    boockoo