  • 1. Data: 2002-06-20 20:34:13
    Temat: Odpowiedzialnosc a kawiarenki internetowe.
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Witam.
    Oby ten temat nie byl poruszany :)

    Na pewnej grupie (pl.soc.seks) pojawily sie dziwne posty:

    "UWAGA!!! FASZYŚCI SĄ WŚRÓD NAS!!!!!!!!
    Czy wiesz, że Glemp to wierny uczeń Wyszyńskiego?! A Papież to najlepszy
    przyjaciel Wyszyńskiego?!!!
    A oto wspólna katolicka idea, która ich łączy!!!"
    etc.

    Namierzylem kolesia wyslalem stosowny mail.
    Okazalo sie,ze firma, do ktorej poslalem posta udostepnia lacze kafejce
    internetowej. Wlasciciel kafejki zobowiazal sie "namierzyc" osobnika.

    Wynika z tego,ze w Polsce wystarczy wejsc do kafejki internetowej, zostawic
    4zl (zalezy gdzie)/h i byc calkowicie: bezkarnym, anonimowym etc. w swietle
    praw rzadzacych internetem :/

    Czy moze jednak sie myle ?

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 2. Data: 2002-06-21 05:54:56
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc a kawiarenki internetowe.
    Od: "Krzysi0" <l...@k...net.pl>

    Użytkownik Papik <p...@g...w.astercity.net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@c...acn.waw.
    pl...

    [CUT]
> [...]
    zostawic
    > 4zl (zalezy gdzie)/h i byc calkowicie: bezkarnym, anonimowym etc. w

    Byłem świadkiem jak do zaprzyjaźnionej kafejki przyszło pisemko z
    prokuratury i CST a właściwe 2 pisemka pierwsze o wałamaniu na jakiś serwer
    a drugie o dokonaniu zakupów i nieodebraniu czy jakoś tak teraz dokładnie
    nie pamiętam no w każdym razie wystarczyły telefony do CST i było
    powiedziane że to kafejka i nikt nikomu na ręce nie patrzył. Uznali sprawe
    za załatwioną bo przyznali racje. W sumie nawet nie wiem czy sie coś w tym
    temacie zmienilo a to co opisałem działo się w połowie 2001 roku.

    Pozdrawiam
    Krzysi0

  • 3. Data: 2002-06-21 06:04:11
    Od: "Jerzy Ochman" <y...@N...poczta.gazeta.pl>

    Papik <p...@g...w.astercity.net> napisał(a):

> [...]
    > 4zl (zalezy gdzie)/h i byc calkowicie: bezkarnym, anonimowym etc. w swietle

    Tak jest nie tylko w Polsce.
    A jak sobie wyobrażasz rozwiązanie takiego problemu? Chcesz, żeby obsługa
    kawiarenki musiała każdego gościa spisywać z dowodu? Chcesz, żeby było jak w
    Chinach, gdzie dostęp do internetu jest limitowany?
    Jurek

  • 4. Data: 2002-06-21 08:14:45
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Fri, 21 Jun 2002 06:04:11 +0000 (UTC), Jerzy Ochman napisał/napisała:
    > A jak sobie wyobrażasz rozwiązanie takiego problemu? Chcesz, żeby obsługa

    Wystarczy,ze spisza PESEL takiego kolesia i wsio.
    Bedzie wiadomo kto siedzial przy danej maszynie o danej godzinie.
    Rzecz jasna po nr. PESEL dane personalne bedzie znala tylko prokuratura..
    chyba :)
    W dzienniku kawiarenki (kto ile, etc) bylby taki wpis:

    PESEL OD DO STANOWISKO
    12345678 10:30 11:30 4

    Wystarczyloby aby takiego osobnika namierzyc i.. "udupic".

    Powyzsze ma sens powyzej 18 latek, w przypadku <18 wystarczy nr.
    legitymacji.

    Pomijam fakt falszerstwa w.w. dokumentow. :)

    Ps. MOzna tez w kafejkach kamery zainstalowac i monitorowac "bezpieczenstwo
    kafejki" :) Ale to juz inna bajka..

    Co Wy na to ? (chodzi mi jakie przepisy ew. moglaby zlamac kafejka stosujac
    sie do moich pomyslow :)))

  • 5. Data: 2002-06-21 08:24:02
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:slrnah4f44.epj.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..
> [...]
    zostawic
    > 4zl (zalezy gdzie)/h i byc calkowicie: bezkarnym, anonimowym etc. w

    Papik a co ty tak sie ostatnio zaczales udzielac w USENecie? ;)))
    Wracajac do tematu: Zarowno w Polsce jak i w innych krajach 9ale to roznie w
    roznych krajach) internet lezy w sferze zainteresowan organow scigania. Jak
    wynika z informacji pochodzacych od chlopakow z KGP - kilka razy nawet
    zrobili wjazd do kafejek internetowych dokonujac zatrzymania osob
    korzystajacych z internetu tam i jednoczesnie podejrzanych o dokonanie
    przestepstwa w momencie zatrzymania. Czasem sie spoozniali i na miejscu byl
    juz ktos inny, jednak ta tematyka nie jest im (jak powiedzialem wyzej) obca.
    Co do innych sytuacji takich jak naruszenia dobr osobistych poprzez
    komentarze na forach dyskusyjnych etc no to sprawa jest o tyle utrudniona,
    ze w pewnych przypadkach poszkodowany musi dochodzic przed sadem swoich
    roszczen, a tego sie w Polsce za czesto nie robi (aczkowliek widze ze
    drgnelo i mamy sprawe o prawa autorskie, byly juz sprawy o grozby wysylane
    porzez internet smsami, o uzywanie kart platniczych w sieci, o nieuprawnione
    wejscie do systemu polaczone z przelamaniem zabezpieczenin.. to wszystko juz
    jest rowniez w Polsce, a kafeje internetowe tez sa obserwowane i predzej czy
    pozniej dotrze do nich to, co nieunikonione - wprowadzenie monitorowania
    ruchu, kamery rejestrujace odwiedzajacych, logowanie sesji gosci i tak
    dalej...
    pozdrawiam

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 6. Data: 2002-06-21 09:15:36
    Od: "Jerzy Ochman" <y...@N...poczta.gazeta.pl>

> [...]

    > kafejki" :) Ale to juz inna bajka..
    >
    > Co Wy na to ? (chodzi mi jakie przepisy ew. moglaby zlamac kafejka stosujac

    Nie wiem, czy złamałaby przepisy, bo prawnikiem nie jestem.
    Wiem, że straciłaby trochę klientów. Np. mnie. Nie dlatego, że wykorzystuję
    kafejki w niecnych celach, ale nie lubię być legitymowany. I chyba jest
    takich więcej.
    Poza tym są jeszcze inne sposoby, żeby pozostać anonimowym. Np. komórki z WAP-
    em i kartami prepaidowymi.
    Jurek

  • 7. Data: 2002-06-21 15:05:49
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Fri, 21 Jun 2002 09:15:36 +0000 (UTC), Jerzy Ochman napisał/napisała:
    > Poza tym są jeszcze inne sposoby, żeby pozostać anonimowym. Np. komórki z WAP-
    > em i kartami prepaidowymi.

    Wszystkie polaczenia sa logowane ;) Niezupelnie jestes taki anonimowy ;)
    IMHO.

  • 8. Data: 2002-06-21 15:07:39
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Fri, 21 Jun 2002 10:24:02 +0200, Piotr 'VaGla' Waglowski napisał/napisała:
    > Papik a co ty tak sie ostatnio zaczales udzielac w USENecie? ;)))

    Vagla, po prostu sie spotkalismy ;)
    Ja od dawna sie sporo udzielam ;)

    > pozniej dotrze do nich to, co nieunikonione - wprowadzenie monitorowania
    > ruchu, kamery rejestrujace odwiedzajacych, logowanie sesji gosci i tak
    > dalej...

    Hmm bardzo mi sie to podoba ;)

  • 9. Data: 2002-06-21 15:22:04
    Od: "Jerzy Ochman" <y...@N...poczta.gazeta.pl>

    Papik <p...@g...w.astercity.net> napisał(a):

    > Wszystkie polaczenia sa logowane ;) Niezupelnie jestes taki anonimowy ;)
    > IMHO.

    Ale komórkę możesz sobie kupić anonimowo. W logach będzie informacja z
    jakiego numeru kto się łączył, ale nie będzie wiadomo, kto używa tego numeru.
    J.

  • 10. Data: 2002-06-21 15:23:15
    Od: "Jerzy Ochman" <y...@N...poczta.gazeta.pl>

    > Hmm bardzo mi sie to podoba ;)