    From: "Sandra" <S...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: utrudnianie kontaktów z dzieckiem
    Date: Sun, 3 Aug 2003 21:40:03 +0200

    Użytkownik piotr <p...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bgjmaq$p3b$...@a...news.tpi.pl...
    > Bardzo dziękuję za poradę, zrozumiałem co do świąt, ale proszę mi jeszcze
    > poradzić jak wybrnąć z określeniem większych, niezaplanowanych jeszcze
    > imprez rodzinnych (ślub, komunia) .

    hm tego nie da sie określic w ustalonych kontaktach, postanowienie w swej
    treści musi dokładnie określac sposób kontaktowania się z małoletnim można
    pokusic sie na określenie ,że wnioskodawca będzie z terminem np.miesiecznym
    informował matke o imprezie typu j.w w przypadku braku przeszkód matka
    wyrazi zgode na w/w okreslajac scisle czas w ktorym to ojciec bedzie mogl
    przebywac z dzieckiem , zaznaczam jednak ,ze sąd może tego nie uwzglednic
    ale spróbować można jak zawsze powtarzam papier wszystko wytrzyma...

    Nie wiem dokładnie co będzie za rok i
    > póżniej.A chciałbym syna ze sobą zabierać.Czy w takiej sytuacji za każdym
    > razem będę musiał zwracać się do sądu o pozwolenie?

    jezeli nie zostanie powyzsze uwzglednione to niestety ale tak ale tu mysle,
    że czas w ,ktorym uzyska sie takie zezwolenie bedzie kolidował z wyznaczoną
    imprezą ...najlepszym sposobem to jest zgoda miedzy rodzicami i kompromis no
    ale cóż o to zawsze trudniej miedzy dorosłymi ...

    > Ponadto chodzi mi po głowie cały czas to badanie w RODK. Wiem, że sąd
    może,
    > ale nie musi.

    to nie jest kwestia sąd może, ,ale nie musi to temat bardziej delikatny w
    swej materii ,badania RODK zleca sie wtedy gdy nie ma porozumienia miedzy
    rodzicami , rodzic jest zagrożeniem dla maloletniego , jest domniemanie ,ze
    kontakty miedzy maloletnim a rodzicem zle wplyna na jego wychowanie
    ,bezpieczenstwo itp.

    Niemniej jednak czy mogę o to wnioskować i czy uzasadniając to
    > żądanie napisać, że mam podejżenia co do wpajania dziecku przez matkę
    takich
    > zachowań. Niestety nie mam na to dowodów, ani świadków i czy tymi
    > domniemaniami sobie nie zaszkodzę?

    to ,ze matka np. będzie na osobnosci wpajała dziecku ,że ojciec jest "be"
    wnioskowanie o RODK niczego nie zmieni , bo niby jak ? pani psycholog zakaże
    mamie wydawanie takiej opinii? sąd zakaże mamie oczerniać ojca? jesli
    chodzi o sąd rodzinny to sędzia owszem może wytłumaczyć na czym polega takie
    zachowanie i na tym poprzestanie , jesli chodzi o pomówienia to już dla
    dorosłych ale z czym pojdziesz do np. prokuratury ,że mama oczernia cie
    przed dzieckiem ,że jestes niedobry bo np. ją skrzywdziłes ...to tylko
    przykład ...sprawy rodzinne to najbardziej zagmatwane problemy ludzkie z
    ,których nie jest od tak łatwo sie pozbierać kiedy do czynienia mamy z
    niedojrzałymi ludzmi ,

    Powiem tak ...matka ma prawo sobie ułożyc życie , ojciec ma prawo do
    kontaktów z dzieckiem ...ojciec sklada wniosek o ustalenie kontaktów z
    dzieckiem do sądu rodzinnego podajac dokładnie swój adres oraz adres
    uczestniczki i maloletniego dziecka i propozycje dokladnie jak one maja
    wygladac co do imprez ,ktorych nie mozna okreslic dzisiaj terminu wnioskowac
    j.w lecz nie daje gwarancji ,ze sąd to uwzgledni , wydane zarzadzenie na
    podst..109k.ro musi scisle okreslac sposób tak wiec nalezy dokładnie
    przemyslec kiedy i co z dokładnością np. cyt.

    " poza miejscem zamieszkanai dziecka , w każdą drugą i czwartą sobotę
    miesiaca od godz. 11 do 19 , w każdy drugi dzien Świąt Bożego Narodzenia i
    Świat Wielkanocnych w godz. od ... do .... w każdym roku przez cały
    pierwszy miesiąc wakacji "

    Myśle ,że nie powinienes sie upierać przy swietach i imprezach ,ktore mogą
    wypaść pomysl również zgodnie ,że np. w tym czasie kiedy Ty sobie pomyslisz
    ,że fajnie by było gdyby był o tym czy jest możliwość , ewentualne plany
    wczesniejsze matki , nie może być takiej sytuacji ,że np. u Ciebie wypada
    komunia i w rodzinie matki również i co ? Tak wiec proponuje ścisle okreslic
    sposób kontaktowania sie z małoletnim , wniosek zostanie doręczony matce i
    ona sie wypowie czy Twój układ jej odpowiada bo byc może wcale sie z tym nie
    zgodzi i zaproponuje swój wtedy to ostateczny spór rozstrzygnie sąd wobec
    braku zgody miedzy rodzicami ... a RODK-a ma na celu wydania opinii czy
    takie kontakty są z dobrem dla małoletniego i tak np. matka wniesie ,ze nie
    zgadza sie na to bo ojciec to i to wtedy jesli sąd bedzie miał problem w
    podjeciu decyzji zwróci sie do psychologów by zbadac brzydko powiem Was i
    jakie dajecie gwarancje normalnosci dla tego dziecka ...

    Sandra