  • 1. Data: 2003-10-28 08:20:35
    Temat: rozwod a rozdzielnosc majatkowa/rozwod a alimenty
    Od: "Inf" <i...@n...us>

    Witam

    Przede wszystkim z góry przepraszam, jeśli któryś z tematów już się pojawił
    (być może kiepsko szukałam).

    Szukam informacji n.t. dwóch zagadnień:

    I Prawomocny rozwód bez orzekania o winie.

    Co z podziałem majątku? W wyroku temat nie został poruszony. Czy nadal
    istnieje wspólnota majątkowa? A jeśli tak, to w jaki sposób można tę sprawę
    uregulować, jeśli jedna ze stron nie jest obecna w tzw. pobliżu (nadmieniam,
    że nie ma co dzielić - czysta formalność).

    II Sytuacja j.w.
    Czy któremuś z byłych małżonków przysługuje nadal prawo do ubiegania się o
    przyznanie świadczeń alimentacyjnych na niego (tj. współmałżonka). Jeśli
    tak, to z jakiego tytułu i jak długo?

    Jeśli temat był już omawiany będę wdzięczna za stosowny link. Jeśli nie,
    poproszę o informację lub podstawę prawną.

    Z góry dziękuje.
    Inf

  • 2. Data: 2003-10-28 22:33:00
    Od: "js" <b...@d...com.pl>

    mozesz dostac rozwod lub byc moze go juz masz , a potem powinniscie
    podzielic majatek,
    rozwód nie obliguje do dzielenia - to jest inna sprawa a wspolnota nadal
    istnieje.
    jednak przy rozwodzie mozesz miec zasadzone alimenty
    >istnieje wspólnota majątkowa? A jeśli tak, to w jaki sposób można tę sprawę
    > uregulować, jeśli jedna ze stron nie jest obecna w tzw. pobliżu
    (nadmieniam,
    > że nie ma co dzielić - czysta formalność).

    zloz wniosek do sadu o podzial majatku i dodatkowo o zwolnienie z kosztow ,
    mozesz
    dopisac klauzulke o rozpatrzeniu wniosku pod nieobecnosc uczestnika a
    pozniej sie sad bedzie martwil

> [...]
    > przyznanie świadczeń alimentacyjnych na niego (tj. współmałżonka). Jeśli

    to zalezy ale stosunek alimentacyjny moze rowniez istniec po rozwodzie -
    moze dotyczyc wspolmalzonka jak i dziecka a jak dlugo ?? to raczej orzeka
    sad ci powie

    chyba czekaja cie dwa postepowania podzial jedno, alimenty drugie - w tym
    drugim mozesz wystapic lub druga strona z powodztwem alimentacyjnym nie
    majacym wiele wspolnego z rozprawa rozwodowa w sesie tego samego
    postepowania

    JS

  • 3. Data: 2003-10-29 00:00:10
    Od: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik js <b...@d...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bnmqvu$umv$...@a...dialog.net.pl...
    >wspolnota nadal
    > istnieje.

    ???????????????

    > to zalezy

    a może tak dokladniej napisz od czego ?:) chetnie poczytam

    ale stosunek alimentacyjny moze rowniez istniec po rozwodzie -
    > moze dotyczyc wspolmalzonka jak i dziecka a jak dlugo ?? to raczej
    orzeka
    > sad ci powie

    :))))

> [...]
    > drugim mozesz wystapic lub druga strona z powodztwem alimentacyjnym nie
    > majacym wiele wspolnego z rozprawa rozwodowa w sesie tego samego

    czyżby:) przy rozwodzie orzeka sie o alimentacji ...nie dotyczy to
    zainteresowanego poniewaz jest po rozwodzie:)

    Sandra

  • 4. Data: 2003-10-29 00:09:50
    Od: "js" <b...@d...com.pl>

    > a może tak dokladniej napisz od czego ?:) chetnie poczytam

    czy wystapi o alimenty czy tez nie

    > ale stosunek alimentacyjny moze rowniez istniec po rozwodzie -
    > orzeka
    he he he to jest dobre nie zauwazylem

    > :))))

    > czyżby:) przy rozwodzie orzeka sie o alimentacji ...nie dotyczy to
    > zainteresowanego poniewaz jest po rozwodzie:)
    kolezanka przedstawila wariant I . ...... nie powiedziala konkretnie ze
    jest juz po rozwodzie
    js

  • 5. Data: 2003-10-30 22:14:05
    Od: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik js <b...@d...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bnn0lg$4l4$...@a...dialog.net.pl...
    > czy wystapi o alimenty czy tez nie

    rozwod bez orzekania winy
    > kolezanka przedstawila wariant I . ...... nie powiedziala konkretnie ze
    > jest juz po rozwodzie

    fakt:) orzeczenie bez winy wiec ?

    Sandra

  • 6. Data: 2003-10-31 18:27:38
    Od: Dredd<...@...pl>

    > I Prawomocny rozwód bez orzekania o winie.
    >
    > Co z podziałem majątku?

    Trzeba go zrobić we własnym zakresie (np. na piśmie a jak jest np.
    nieruchomość to u notariusza a jak nie ma zgody to w Sądzie)

    Czy nadal
    > istnieje wspólnota majątkowa?

    Nie. Ustaje z chwilą rozwodu

> [...]
    ubiegania się o
    > przyznanie świadczeń alimentacyjnych na niego (tj. współmałżonka).

    Przysługuje. Obojbu a może tylko jednemu (zależy opd okoliczności -
    m.in. od tego czy Sąd rozwodowy orzekał o winie) Zobacz art. 60 krio

    -> http://usenet.pomocprawna.info