    From: "brett" <b...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: prawo autorskie i inne
    Date: Wed, 24 Mar 2004 12:34:26 +0100

    W tym momencie chodzi mi raczej o mozliwosc wziecia zaplaty (oczywiscie
    obnizona o procentowe wykonanie dziela) za czesc wykonywanego dziela, gdyz
    jego dokonczenie z roznych przyczyn (w tym wypadku wina lezy po stronie
    zleceniodawcy - w dalszym ciagu nie dostarczyl mi materialow niezbednych do
    jego zakonczenia lub dokonuje istotnych zmian w jego zalozeniach, przez co
    zwieksza moj wklad pracy i jego wykonanie tak jak pisalem staje sie gra na
    > zwloke) nie jest mozliwe lub bedzie mozliwe w blizej nieokreslonej
    przyszlosci.
    > Stad tez chce zakonczyc je w takim stanie jak jest bo jak pisalem nie
    widze
    > realnych szans na jego zakonczenie.

    Oto wyciąg z kodeksu cywilnego:
    > Art. 639. Zamawiający nie może odmówić zapłaty wynagrodzenia mimo
    niewykonania dzieła, jeżeli przyjmujący zamówienie był gotów je wykonać,
    lecz doznał przeszkody z przyczyn dotyczących zamawiającego. Jednakże w
    wypadku takim zamawiający może odliczyć to, co przyjmujący zamówienie
    oszczędził z powodu niewykonania dzieła.

    Art. 640. Jeżeli do wykonania dzieła potrzebne jest współdziałanie
    zamawiającego, a tego współdziałania brak, przyjmujący zamówienie może
    wyznaczyć zamawiającemu odpowiedni termin z zagrożeniem, iż po bezskutecznym
    upływie wyznaczonego terminu będzie uprawniony do odstąpienia od umowy.

    Możesz więc rozważać skorzystanie z uprawnień wynikających albo z art 639,
    albo 640 kc.

    W jaki sposob, gdzie sie zglosic by
    > dowiedziec sie kto zajmuje sie ta sprawa, czy to jakas wyspecjalizowana
    komorka
    > sadu ?

    W rodzinnym Krakowie jest to Wydział Gospodarczy sekcja ds upadłościowych.
    Prawdopodobnie w w Twoim sądzie jest podobnie. Możesz tam podejść do
    skretariatu albo zadzwonić, czy dana firma jest w stanie upadłości.
    Możesz też zadzwonić do tej firmy i poprosić o kontakt z syndykiem.
    Jak oba te sposoby zawiodą, i nie uda ci się uzyskać żadnych danych, to po
    prostu wyślij do sądu pismo, że zgłaszasz taką a taką wierzytelność w post.
    upadłościowym spółki X. Sąd już Cię dalej poprowadzi za rękę, najwyżej
    poinformuje, że postępowanie takie się nie toczy.

    brett