  • 1. Data: 2003-12-11 16:29:14
    Temat: ponowne zameldowanie wymeldowanego meza
    Od: "Dominik Tomczak" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Trzy lata temu wymeldowalam z mieszkania meza, ktory nie mieszkal wtedy
    ze mna juz od 5 lat. W ostatnich dniach zmarla moja mama, ktora byla glownym
    lokatorem komunalnego miszkania, w ktorym mieszkamy. Teraz chce przepisac to
    mieszkanie na siebie. W biurze meldunkowym dostalam informacje, ze musze z
    powrotem zemeldowac meza w tym mieszkaniu. Nie mam rozwodu ani separacji.
    Obecnie miedzy mna a mezem toczy sie sprawa o rozdzielnosc majatkowa. Czy
    biuro meldunkowe moze zameldowac meza do naszego mieszkania wbrew mojej
    woli? Czy moze nie zgodzic sie na przepisanie mieszkania na mnie, gdy nie
    zamelduje meza?

    Dziekuje za odpowiedz.

    Bogumila

  • 2. Data: 2003-12-11 20:00:11
    Temat: Odp: ponowne zameldowanie wymeldowanego meza
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    W biurze meldunkowym dostalam informacje, ze musze z
    > powrotem zemeldowac meza w tym mieszkaniu.

    NIE MUSISZ I NIE zróB tego czasami !!!!!!!!!!!!!!!!
    Uważam , że biurwa z biura meldunkowego jest w zmowie z twoim mężem
    i za łapówe chce cię wprowadzić w błąd i wprowadzić twojego męża do
    twojego mieszkania.

    > Obecnie miedzy mna a mezem toczy sie sprawa o rozdzielnosc majatkowa.
    Czy
    > biuro meldunkowe moze zameldowac meza do naszego mieszkania wbrew mojej
    > woli?
    NIE , Niie może wbrew twojej woli!!!!Chce cie oszukać abyś to ty
    zameldowała go dobrowolnie .

    Czy moze nie zgodzic sie na przepisanie mieszkania na mnie, gdy nie
    > zamelduje meza?
    To są dwie oddzielne sprawy . Sprawę przepisania mieszkania załatwia się
    u właściciela budynku ( Miej. Zarząd Budynków Mieszkalnych ,Spółdzielnia
    Mieszkaniowa ) niezależnie gdzie przebywa od 5 lat twój mąż .On dawno
    wyjechał za granicę i ślad po nim zaginął .
    Nie daj się skołować !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 3. Data: 2003-12-12 16:29:42
    Temat: Re: ponowne zameldowanie wymeldowanego meza
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...neostrada.pl>

    On Thu, 11 Dec 2003 17:29:14 +0100, Dominik Tomczak wrote:

> [...]
    > mieszkanie na siebie. W biurze meldunkowym dostalam informacje, ze musze z
    > powrotem zemeldowac meza w tym mieszkaniu.
    Są 2 możliwości:
    1) To jakiś złośliwy urzędnik, to wtedy
    niech Ci poda podstawę prawną. Obowiązek zameldowania miałby mąż (a
    nie Ty) i to tylko wtedy, gdyby tam faktycznie przebywał. Zażądaj od tego,
    złośliwego urzędnika, żeby Ci to dał na
    piśmie, a potem doprowadź do zwolnienia go z pracy. Bo zameldowanie, to
    oświadczenie, gdzie ktoś tam mieszka, a ten urzędnik najwyraźniej próbuje Cię
    zmusić do poświadczenia nieprawdy i do złamania przepisów, na straży
    których powinien stać.
    > Nie mam rozwodu ani separacji.
    To nie ma znaczenia, jeśli mąż tam nie mieszka. Zameldowanie to jedynie
    potwierdzenie faktycznego zamieszkiwania.
    > Obecnie miedzy mna a mezem toczy sie sprawa o rozdzielnosc majatkowa. Czy
    > biuro meldunkowe moze zameldowac meza do naszego mieszkania wbrew mojej
    > woli?
    Jeśli mąż się zamelduje, czyli skłamie, że tam mieszka, to mogą mu to
    wpisać, ale to nie powinno dawać mu żadnych uprawnień.
    > Czy moze nie zgodzic sie na przepisanie mieszkania na mnie, gdy nie
    > zamelduje meza?
    To nie ma żadnego związku. Zastanawiam się, czy ten urzędnik nie wymyślił
    tego, żeby skomplikować Ci sprawę i właśnie mieć pretekst do odmowy i
    przejąć Twoje mieszkanie. Wszystko załatwiaj pisemnie, odnieś się
    najlepiej pisemnie do tego idiotycznego żądania oświadczając wyraźnie, że
    nie widzisz powodu, dla którego miałabyś poświadczać nieprawdę i fikcyjnie
    meldować w mieszkaniu człowieka, który nie mieszka w nim od 8 lat. Możesz
    też dodać, że nie widzisz związku między tym dziwnym żądaniem a Twoim
    wnioskiem o przepisanie mieszkania na Ciebie w związku ze śmiercią Twojej
    Mamy.

    2) Może chodzi o co innego. Sprawdź jeszcze na wszelki wypadek, czy przy mieszkaniach
    komunalnych nie ma jakichś ograniczeń dot. powierzchni przypadającej na 1
    osobę, bo jeszcze ew. może o to chodzić, ale jeśli nawet tak, to meldowanie
    akurat męża jest chyba najgłupszym z możliwych pomysłów.

    Pozdrawiam,
    MArta

  • 4. Data: 2003-12-12 16:37:25
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:pan.2003.12.12.16.29.37.613484@prawo.neostrada.
    pl

> [...]
    > meldowanie
    > akurat męża jest chyba najgłupszym z możliwych pomysłów.

    Przy tego typu sprawach *na pewno* nie ma to
    na nic wpływu. Metry/głowę mają decydujący
    wpływ w sprawach wszelkich ulg i dodatków np.
    przy ustalaniu uprawnień do dodatku mieszkaniowego.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Jak długo trwa minuta, zależy od tego po której