  • 1. Data: 2003-06-23 15:32:52
    Temat: dzierzawa ziemi - jakie zagrozenia
    Od: m...@p...onet.pl

    mam troche ziemi rolniczej
    ktos chce ja ode mnie wydzierzawic

    czy sa z tym zwiazane jakies negatywne strony?
    jak moge na tym stracic
    czyli jaki numer moze mi wywinac dzierzawca

  • 2. Data: 2003-06-23 20:43:30
    Temat: Odp: dzierzawa ziemi - jakie zagrozenia
    Od: "xmarcel" <x...@n...gazeta.pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...
    > mam troche ziemi rolniczej
    > ktos chce ja ode mnie wydzierzawic
    >
    > czy sa z tym zwiazane jakies negatywne strony?
    > jak moge na tym stracic
    > czyli jaki numer moze mi wywinac dzierzawca

    moj znajomy oddal ladnych kilka lat temu (moze kilkanascie??)ziemie rolnicza
    w dzierzawe, wszystko bylo ladnie, pieknie do czasu az chcial ja sprzedac.
    okazalo sie bowiem, ze dzierzawca ma prawo pierwokupu i niezle namacil.
    nietety nieznam blizej szczegolow tamtej umowy(byc moze prawo pierwokupu
    wynikalo wlasnie z jej tresci).
    jak juz napisalem, nieznam dokladnie tej sprawy, wiec poprostu dowiedz sie o
    to przed podpisaniem umowy.
    koniecznie ustalcie w umowie sposob(terminy) rozwiazania umowy/ jej
    przedluzenia
    jeszcze mi przyszlo do glowy, abys zabezpieczyl ochrone ekologiczna ziemi,
    np zyby dziezawca niewylewal zuzytych olejow, niezrobil sobie wysypiska
    smieci.
    moze tragizuje, ale jakos to mi przyszlo do glowy

    pozdrawiam