  • 1. Data: 2002-10-08 15:22:14
    Temat: Spadek a malzenstwo??
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

    Nie jestem pewien czy to jest wlasciwa grupa ale mimo wszystko sprobuje.
    Czy spadek otrzymany przez jednego z malzonkow w czasie trwania zwiazku
    nalezy do wspolnego majatku tego malzenstwa???
    Wdzieczny bede rowniez za informacje o stronach dotyczacych tego
    zagadnienia.
    Andrzej

  • 2. Data: 2002-10-08 16:38:00
    Temat: Re: Spadek a malzenstwo??
    Od: "Radzisz" <m...@F...onet.pl>

    Istota Remek kliknęła w news:anut77$1th$1@news2.tpi.pl co następuje:
    > Czy spadek otrzymany przez jednego z malzonkow w czasie
    > trwania zwiazku nalezy do wspolnego majatku tego malzenstwa???
    nie, należy do majątku odrębnego tego z małżonków który dostał spadek.
    Chyba że spadkodawca zaznaczył, że czyni spadkobiorcą np. Ciebie i Twoją
    Małżonkę, wtedy należy do wspólnego.

    > Wdzieczny bede rowniez za informacje o stronach dotyczacych tego
    > zagadnienia.
    oj tego nie wiem, ale to chyba Kodeks Cywilny ? a może Kodeks Rodzinny ??
    teksty znajdziesz na http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase
    Radzisz
    Pisząc do mnie usuń SPAMFUJ z adresu !

  • 3. Data: 2002-10-08 17:31:44
    Od: "Witek" <w...@p...fm>

    Użytkownik "Remek" <c...@c...tam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nalezy do wspolnego majatku tego malzenstwa???
    > Wdzieczny bede rowniez za informacje o stronach dotyczacych tego

    Wydaje mi się, iż to od tego czy dane małżeństwo ma rodzielnośc majątkową
    czy tez nie

  • 4. Data: 2002-10-08 20:16:05
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > nalezy do wspolnego majatku tego malzenstwa???
    > Wdzieczny bede rowniez za informacje o stronach dotyczacych tego

    To jest wlaściwa grupa, a odpowiedź na to pytanie brzmi- nie.
    Przedmioty nabyte przez dziedziczenie lub zapis należą do majątku odrębnego
    każdego z małżonków, chyba że spadkodawca (czyli ten, po kim się dziedziczy,
    ten kto umarł) wyraźnie postanowił inaczej.
    Dodatkowo do majątku odrębnego należą też przedmioty nabyte ze środków
    uzyskanych w zamian za te, odziedziczone, przedmioty /art. 33 kodeksu
    rodzinnego i opiekuńczego/.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 5. Data: 2002-10-08 20:26:44
    Temat: Odp: Spadek a malzenstwo??
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:anvedk$sc5$...@n...tpi.pl...
    > uzyskanych w zamian za te, odziedziczone, przedmioty /art. 33 kodeksu
    > rodzinnego i opiekuńczego/.

    na zakończenie tematu polecam art.34 k.r.o

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-10-08 21:16:46
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Remek napisa_(a):

    > Czy spadek otrzymany przez jednego z malzonkow w czasie trwania zwiazku
    > nalezy do wspolnego majatku tego malzenstwa???

    Co do zasady jest to majątek odrębny, chyba że spadkodawca lub
    małżonkowie w umowie inaczej postanowią.

    KG

  • 7. Data: 2002-10-09 06:50:41
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

    > Co do zasady jest to majątek odrębny, chyba że spadkodawca lub
    > małżonkowie w umowie inaczej postanowią.
    >
    > KG

    Rozumiem rowniez ze staz malzenski nie ma znaczenia.

    RR

  • 8. Data: 2002-10-11 18:59:40
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > Rozumiem rowniez ze staz malzenski nie ma znaczenia.
    Żadnego
    MArta

  • 9. Data: 2002-10-11 19:03:41
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:anvedk$sc5$...@n...tpi.pl...
    >
    > na zakończenie tematu polecam art.34 k.r.o

    Tam jest wyjątek (zasada, którą podałam nie dotyczy przedmiotów zwykłego
    urządzenia domowego służących do użytku obojgu małżonkom- czyli używanych
    już przez nich mebli, pralki, lodówki, dywanu itp.)
    Pozdrawiam,
    MArta