    From: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Przeterminowany weksel
    Date: Wed, 6 Aug 2003 14:24:43 +0200
    Sender: n...@p...onet.pl@pc165.rzeszow.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik Liwiusz <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...
    > Witam!
    >
    > Jak należy postąpić w przypadku posiadania przedawnionego weksla
    własnego -

    > 1. Żądać wydania nakazu zapłaty, licząc, że dłużnik może nie wiedzieć o
    > przedawnieniu,
    Jeśli dłużnik podniesie zarzut przedawnienia, sąd to uzna i oddali
    powództwo, ale dodatkowo możesz zostać obciążony kosztami procesu na jego
    rzecz (zwłaszcza jeżeli mieć będzie adwokata-to mogą być koszty znaczne).
    Jeśli dłużnik nie podniesie tego zarzutu- to sąd z urzędu tego nie bierze
    pod uwagę. Jak dłużnik podniesie zarzut przedawnienia- ty możesz przed I
    rozprawą cofnąć powództwo. Jeśli cofniesz wraz ze zrzeczeniem się
    roszczenia-to kosztami cie nie obciaży. No ale dochodzić już wtedy
    należności nie możesz. Ja bym wybadała jakoś, czy dłużnik zdaje sobie sprawe
    z przedawnienia i czy ewentualnie będzie mieć adwokata. Jeśli nie jest zbyt
    sprytny i nie ma pieniędzy na prawnika-to możesz ryzykować.

    > 2. Jeśli dłużnik podniesie zarzut przedawnienia, dochodzić roszczeń z art.
    > bezpodstawnym wzbogaceniu
    nie mam doswiadczenia w sprawach o bezpodstawne wzbogacenie, więc nie
    doradzę
    -Renata