    From: "Kania" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Pozbawienie praw rodzicielskich
    Date: Thu, 20 Jun 2002 16:25:12 +0200
    Sender: k...@p...onet.pl@teatral.abc.net.pl

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...
    > Witam szanownych grupowiczów !
    >
    > Moja była żona dała mi propozycje z gatunku nie do odrzucenia. Chce abym
    zrzekł
    > się wszelkich praw do naszej ośmioletniej córki umożliwiając w ten sposób
    > adopcje dziecka przez jej konkubenta. Jeśli tego nie zrobię to sama
    wniesie
    > sprawę i tak pozbawi mnie praw do córki powołując się np. trzy letni brak
    > kontaktu z dzieckiem korzyścią,

    Nie wiem jak to wyglada od strony prawnej, bo nie jestem prawnikiem,
    natomiast mam podobna sytuacje, z tym, ze mozna powiedziec, ze stoje po
    drugiej stronie barykady. Polskie sady w 99% przypadkow biora strone matki
    czasami nie patrzac na to, czy matka nadaje sie do wychowywania dziecka.
    Jesli masz 3 lata bez kontaktu z dzieckiem, to mozna powiedziec, ze ma
    racje, bo nie interesujesz sie corka. Z Twojego postu wynika, ze nie placisz
    rowniez alimentow, co tez nie swiadczy na Twoja korzysc. Jesli matka
    udowodni, ze nic nie laczy Cie z dzieckiem to raczej nie masz szans na
    wyjscie obronna reka.

    > jaką mi przedstawia w pierwszym przypadku to
    > brak alimentów drugim odgraża się, że zgnębi mnie nimi.

    Masz na to dowody?? Szantaz jest w Polsce karalny.

    > Nie mam zamiaru zrzekać
    > się na niczyją korzyść mojego dziecka.

    Dlaczego? Uwazasz, ze maz Twojej bylej nie jest odpowiednim czlowiekiem aby
    wychowywac Twoje dziecko? Czy po prostu na zlosc, zeby tylko utrudnic jej
    zycie??

    > Przecież nawet zakładając

    > teoretycznie), że zrzekam się praw do córki to i tak moja b. żona niema
    > pewności, że sąd przeniesie te prawa na konkubenta?!

    To akurat nie jest Twoj problem. Jesli Twoja zona sie na to zdecydowala, to
    raczej ma podstawy, zeby twierdzic, ze uda jej sie.

    > Nie wspominając o
    > alimentach. Wydaje mi się, że to jest kolejna po wywiezieniu córki do
    rodziny
    > konkubenta próba odizolowania mnie od niej.

    Przeciez sam napisales, ze nie widziales sie z nia 3 lata... Gdybys chcial,
    to raczej nie byloby problemu, zeby spotykac sie z dzieckiem. Matka nie moze
    zabronic Ci z corka kontaktu, ale nie ma rowniez obowiazku robic
    wszystkiego, zebys tylko sie z nia spotkal. To Ty musisz zorganizowac czas i
    miejsce. Jesli matka robi jakies problemy to pozostaje zlozenie sprawy do
    sadu rodzinnego o uregulowanie kontaktow z maloletnim dzieckiem.

    > Związku z tym mam pytanie jak
    > odbywają się takie sprawy o zrzeczenie/pozbawienie praw rodzicielskich czy
    > powinienem się jakoś przygotować, zabezpieczyć?

    Przede wszystkim zacznij robic cos, co bedzie wskazywalo, ze Twoj sprzeciw
    nie jest tylko proba zrobienia bylej zonie na zlosc.

    Kania