  • 11. Data: 2002-10-25 20:36:01
    Temat: Odp: Klauzula wykonalności
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Stanisław Salamaga <s...@h...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:01c27c5b$504d3320$6502a8c0@salas...

    > Nie wiem skąd ta klauzula prawomocności.

    :-) orzeczenie czy nakaz ma określony czas do uprawomocnienia sie tak?
    klauzule wykonalności nadaje sie orzeczeniom również nieprawomocnym tak?
    uprawomocnienie dokonuje się w różny sposób w róznych sytuacjach tak?
    prawomocność liczy się niekiedy od daty wydania a niekiedy od daty doręcznia
    tak?

    jeśli orzeczenie nie będzie opatrzone prawomocnością i wykonalnością ,
    będzie Pan mógł powiedzieć,że jest prawomocne i wykonalne?

    Sandra

  • 12. Data: 2002-10-25 22:34:03
    Temat: Re: Klauzula wykonalności
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    Do Sandry.
    Zaszliśmy chyba za daleko w art. 777 $ 1 pkt 1 Kpc, art. 494 $ 2 Kpc, art.
    496 Kpc, art. 388 $ 1 Kpc, art. 363 Kpc.
    Przyznaję Ci zatem 4 x TAK
    Orzeczenie - w tym nakaz - nie zaskarżone w terminie staje się prawomocne =
    1 x TAK
    Orzeczenie, któremu sąd nadał klauzulę natychmiastowej wykonalności można
    opatrzyć klauzulą wykonalności ( choć nie rozumiem po co skoro .. ) = 2 x
    TAK
    Nie rozumiem " w różny sposób w różnych sytuacjach" ale = 3 x TAK
    Prawomocność od dnia ogłoszenia ( wobec niezaskarżalnych ) 4 x TAK
    Ale BOHO napisał : "Wyrok ten uprawomocnił się i chce wystąpić z wnioskiem
    o nadanie klauzuli wykonalności".
    Napisałem w tym kontekście, bo podejrzewałem, że nie łapie, że nakaz już
    nie obowiązuje, bo sąd wydał wyrok po rozpoznaniu w procesie wniesionych
    zarzutów i obowiązuje wyrok. Napisał przy tym "uprawomocnił się".
    A poza tym, nie spieram się z kobietami i już u mnie jest sobota.

    Pozdrawiam zatem.
    Stanisław ( Pan ) -:)))

    BOHO <r...@i...pl> napisał(a) w artykule
    <DOEMJLHIABABLAKOLGFHIEPGCHAA.rafalbochacki@interia.
    pl>...

  • 13. Data: 2002-10-26 12:19:54
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > jeśli orzeczenie nie będzie opatrzone prawomocnością

    Mnie ciekawi jedynie to, w jakim trybie dokonuje się tego 'opatrzenia
    klauzulą prawomocności'. Może gdzieś czegos nie doczytałem...

    Depi.

  • 14. Data: 2002-10-26 12:59:29
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ape171$9s1$...@n...tpi.pl...
    > Mnie ciekawi jedynie to, w jakim trybie dokonuje się tego 'opatrzenia
    > klauzulą prawomocności'. Może gdzieś czegos nie doczytałem...

    Art. 3532. Do nakazów zapłaty stosuje się odpowiednio przepisy o wyrokach,
    jeżeli kodeks nie stanowi inaczej.";

  • 15. Data: 2002-10-26 13:01:08
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    >
    > Mnie ciekawi jedynie to, w jakim trybie dokonuje się tego 'opatrzenia
    > klauzulą prawomocności'. Może gdzieś czegos nie doczytałem...

    (Dz. U. Nr 48, poz. 554)

  • 16. Data: 2002-10-26 13:10:36
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ape3c9$o4l$...@a...dialog.net.pl...
    > Art. 3532. Do nakazów zapłaty stosuje się odpowiednio przepisy o wyrokach,
    > jeżeli kodeks nie stanowi inaczej.";

    art.353

  • 17. Data: 2002-10-28 08:51:25
    Od: r...@i...pl (BOHO)

    Oj, ale dyskusje wywołałem, a chciałem tylko uzyskac podpowiedź jak powinno
    wyglądać petitum wniosku.

    Aby skrócić dyskusje informuje, i ż powinno ono wyglądać tak:
    " W imieniu powoda, w oparciu o pełnomocnictwo znajdujące się w aktach
    sprawy, wnoszę o:
    1. stwierdzenie prawomocności wyroku, wydanego przez Sąd Okręgowy w ... w
    dniu ....w sprawie o sygn. akt ...,
    2. nadanie klauzuli wykonalności nakazowi zapłaty, wydanemu przez Sąd
    Okręgowy
    ... w dniu ... w sprawie o sygn. akt ... przeciwko pozwanym ... oraz ... ,
    3. doręczenie pełnomocnikowi powoda odpisu nakazu zapłaty opatrzonego
    klauzulą wykonalności, wraz z odpisem prawomocnego wyroku,
    4. zasądzenie solidarnie od pozwanych na rzecz powoda kosztów stwierdzenia
    prawomocności oraz nadania klauzuli wykonalności, w tym kosztów zastępstwa
    procesowego, według norm prawem przepisanych."

    Dzięki za zainteresowanie.

    Pozdrawiam,

    Rafał Bochacki

    Uwielbiam, gdy mnie odwiedzasz... >>> http://link.interia.pl/f1663