    From: "NetManiak" <a...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odmowa wydania dokumentow w PZU - co moge zrobic?
    Date: Tue, 21 Mar 2006 04:41:05 +0100

    Kilka dni temu wybralem sie do Dialu Likwidacji Szkod PZU i zlozylem podanie
    o natychmiastowe udostepnienie mi dokumentow zwiazanych z likwidacja mojej
    szkody. Odmowiono mi, twierdzac ze dokumenty te trafily do archiwum i troche
    potrwa zanim zostana wyjete. Zdziwilo mnie to, poniewaz sprawa odszkodowania
    ciagnela sie ponad 50 dni i dopiero kilka dni temu dostalem zawiadomienie o
    jego przyznaniu. Poprosilem wiec dyrektora o oswiadczenie na pismie o
    powodzie odmowy. Niestety, nie chcial tego zrobic, twierdzac ze niedlugo
    dokumenty beda i ktos mnie o tym telefonicznie zawiadomi. Nie wiedzac jak
    wymoc swoje prawa opuscilem lokal.
    Boje sie teraz, ze dokumenty, zanim do mnie trafia, moga zostac pozmieniane
    (by "uzasadnic" niedotrzymanie 30to dniowego terminu rozpatrywania spraw
    ubezpieczeniowych). Co mam w takiej sytuacji zrobic? Jak sie zabezpieczyc na
    przyszlosc? Czy dobrze rozumuje, ze w takim wypadku moge wezwac policje,
    zglaszajac podejrzenie wykroczenia (Art. 138. Kto, zajmując się zawodowo
    świadczeniem usług, żąda i pobiera za świadczenie zapłatę wyższą od
    obowiązującej albo umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia,
    do którego jest obowiązany, - podlega karze grzywny. )?

    pozdrawiam
    AK