  • 1. Data: 2008-08-22 08:30:57
    Temat: Oddajcie nam nasze Humvee
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Wg artykułu Rosjanie zarekwirowali samochody we wtorek, a więc
    już długo po zakończeniu działań wojennych i podpisaniu rozejmu.

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,wid,10281892,wiadom
    osc.html

    Jak wygląda z punktu widzenia prawa międzynarodowego takie
    zajęcie sprzętu wojskowego? Załóżmy, że nie wiadomo, że jest to
    sprzęt strony trzeciej.

    Czy jest to zwykła grabież wojenna, będąca udziałem Armii
    Czer^H^H^H Rosyjskiej? Grabież, jak wiele innych, mająca na celu
    złamanie ducha strony okupowanej.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 2. Data: 2008-08-22 23:12:16
    Temat: Re: Oddajcie nam nasze Humvee
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jak wygląda z punktu widzenia prawa międzynarodowego takie
    > zajęcie sprzętu wojskowego?

    A no tak, że znaleźli się w złym miejscu o niewłaściwym czasie - i tyle.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2008-08-23 07:24:57
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    *piotr'ek* <p...@g...pl> napisal:
    > A no tak, że znaleźli się w złym miejscu o niewłaściwym czasie - i tyle.

    Znacznie ciekawsze jest wladowanie sie Rosji w niezly prawny lejek.
    Jak sie nie obroca, to juz wyjscia nie maja. Otoz:
    1. interwencje w Gruzji uzasadniaja precedencem Kosowa, ale
    2. to z kolei uzasadnia udzielanie wszelkiej pomocy i uznanie prawne
    niepodleglosci... Czeczenii i konsekwentnie idac dalej
    3. ewentualna amerykanska interwencje na Kubie, co jest baaardzo
    prawdopodobne w swietle wyznan rosyjskiego generala ze Sztabu Generalnego
    o wznowieniu rosyjskich lotow wzdluz wybrzeza USA z ladowaniami na Kubie.
    Ciekawe, co wtedy zrobi Moskwa. Bo po rosyjskiej interwencji w Gruzji
    Hawana z pewnoscia zaczela sie bac.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2008-08-23 08:11:39
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 23 Aug 2008 07:24:57 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Znacznie ciekawsze jest wladowanie sie Rosji w niezly prawny lejek. Jak
    > sie nie obroca, to juz wyjscia nie maja. Otoz: 1. interwencje w Gruzji
    > uzasadniaja precedencem Kosowa, ale

    Nawiasem mówiąc rosyjskie mieszanie ws. Osetii i Abchazji było wcześniej,
    niż cały zamęt z Kosowem.

    > 2. to z kolei uzasadnia udzielanie
    > wszelkiej pomocy i uznanie prawne niepodleglosci... Czeczenii i
    > konsekwentnie idac dalej

    Z kalendarza wynika jednoznacznie, że działania Dudajewa mogły być
    odpowiedzią na działania Rosji w Osetii (styczeń 1991, czyli 2 miesiące
    po ogłoszeniu niepodległości przez Gruzję to wybuch walk w Osetii,
    listopad 1991 to ogłoszenie niepodległości przez Czeczenię).

> [...]
    > co jest baaardzo prawdopodobne w swietle wyznan rosyjskiego generala ze
    > Sztabu Generalnego o wznowieniu rosyjskich lotow wzdluz wybrzeza USA z

    Interwencji nie będzie, natomiast w ten sposób Rosjanie oczywiście łamią
    -- tradycyjnie: bez wypowiedzenia -- ustalenia poczynione między
    Chruszczowem i JFK w 1962 roku (USA nie zaatakują nigdy więcej Kuby, ZSRS
    nie będzie tam niczego instalował).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2008-08-23 08:21:05
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > -- tradycyjnie: bez wypowiedzenia -- ustalenia poczynione między
    > Chruszczowem i JFK w 1962 roku (USA nie zaatakują nigdy więcej Kuby, ZSRS

    Hmmm, znaczy co - ruscy wybudują cos na kubie, amerykanie to
    zbombardują, ruscy w odwecie spala do golejk ziemi polske razem z
    amerykanskimi instalacjami. Potem - po pokazie sily - nastapi rozejm...
    tylko nas juz nie bedzie.

  • 6. Data: 2008-08-23 08:56:17
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > 3. ewentualna amerykanska interwencje na Kubie, co jest baaardzo
    > prawdopodobne w swietle wyznan rosyjskiego generala

    Kuba nie ma ropy naftowej więc hamerykanów ona nie interesuje, podobnie jak wiele
    afrykańskich państewek czy też np. Korea Północna.

    *piotr'ek*

  • 7. Data: 2008-08-23 09:21:40
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marian <m...@a...pl> napisal:
> [...]
    > zbombardują, ruscy w odwecie spala do golejk ziemi polske razem z
    > amerykanskimi instalacjami. Potem - po pokazie sily - nastapi rozejm...

    A jak myslisz? ;) Nas to raczej nie, bo to juz NATO, ale np. zrownaja
    z ziemia taka Gruzje (co wlasnie robia), przychylnie spojrza na chinskie
    rozwalenie Tajwanu. Takie wojny zastepcze to przeciez cala druga polowa XX w.
    A strat dopuszczalnych nikt o zdanie nie pyta.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2008-08-23 14:11:07
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 23 Aug 2008 10:21:05 +0200, Marian napisał(a):

> [...]
    > zbombardują, ruscy w odwecie spala do golejk ziemi polske razem z
    > amerykanskimi instalacjami. Potem - po pokazie sily - nastapi rozejm...

    Zasnąłeś gdzieś koło 1983 roku i obudziłeś się dziś? ;-)
    AFAIK to właśnie wówczas nas straszono ostatni raz taką apokalipsą ;-) i
    ten straszny film 'The Day After'.

  • 9. Data: 2008-08-23 14:15:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > Zasnąłeś gdzieś koło 1983 roku i obudziłeś się dziś? ;-)
    > AFAIK to właśnie wówczas nas straszono ostatni raz taką apokalipsą ;-) i
    > ten straszny film 'The Day After'.

    Niezly byl :) Pamietasz to feministyczne podejscie? Ta dzielna pilotka
    bombowca strategicznego, ktora nie pozwolila zrzucic bomby na radziecka
    baze tylko wywalila ja gdzies w tajdze. Zdaje sie, ze jednooka byla
    po blysku...
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek