  • 1. Data: 2003-06-19 14:19:21
    Temat: OC - klepanie vs wymiana drzwi
    Od: Grzegorz Mejlun <g...@n...plusnet.pl>

    yo
    Jakas panienka mi sie na parkingu w drzwi wbila. (i uciekla, ale na
    szczescie ktos zapamietal numery). Wgniecenie jakies 20x20 cm, 2-3 cm
    glebokie, w jednym miejscu pekniety/odpadniety lakier.

    Bede teraz likwidowal szkode z jej OC.
    - Czy likwidator moze kazac mi naprawiac (klepac i malowac drzwi)
    zamiast wymieniac? Na jakiej podstawie decyduje jaki bedzie typ
    naprawy?

    Auto ma niecale 6 lat, a "gwarancja na korozje perforacyjna" wynosi 72
    miesiace (czyli uplynie za 3 miesiace). Czy to moze byc podstawa do
    domagania sie wymiany drzwi na nowe zamiast klepania?

    Jak auto wyglada po takim zabiegu? Kolor ciemnozielony metalik. Czy
    bedzie widoczna duza roznica w kolorze lakieru, czy dobieraja w taki
    sposob, ze nie widac roznicy?

    Dzieki - pozdrawiam
    Grzegorz

    Honda Civic 1.4iS, '97

    PS. ten sam post jest tez na pl.misc.samochody, ale sprawa jest dla
    mnie wazna.

  • 2. Data: 2003-06-19 15:23:31
    Temat: Re: OC - klepanie vs wymiana drzwi
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    Uzytkownik "Grzegorz Mejlun" <g...@n...plusnet.pl> napisal w
    wiadomosci news:shh3fvc8c2tatq8kg6b81l6vnli438khgf@4ax.com...
> [...]
    > miesiace (czyli uplynie za 3 miesiace). Czy to moze byc podstawa do
    > domagania sie wymiany drzwi na nowe zamiast klepania?

    Domagac sie mozesz wymiany drzwi jest to wskazane ze wzgledu na to iz taki
    element jest przykrecany do karoserii i w zwiazku z tym wymiana jest
    "nieinwazyjna" jesli tak mozna powiedziec. (np. wymiana tylniego blatnika
    wiaze sie z mechanicznym odpruwaniem-wycinaniem blotnika a nastepnie
    spawaniem go co za tym idzie niszczenie cynkowej powloki w miejscu
    montazu-spawania tegoz blotnika). mozesz motywowac prostymi slowami iz nie
    zyczysz sobie aby ktokolwiek zauwazyl ze drzwi byly kiedys prostowane a
    kazdy fachowiec pozna ze drzwi maja nieoryginalna powloke lakiernicza
    zaopatrzony w prosty magnetyczny czujnik grubosci powloki lakierniczej.

    > Jak auto wyglada po takim zabiegu? Kolor ciemnozielony metalik. Czy
    > bedzie widoczna duza roznica w kolorze lakieru, czy dobieraja w taki
    > sposob, ze nie widac roznicy?

    Malowanie takiego elementu nowego nie stanowi problemu o ile stosuje sie do
    technologi i maluje sie (cieniuje) sasiednie elementy. Jak wspomniales jest
    to lakier metaliczny co za tym idzie taka technologia naprawy jest niezbedna
    abys nie mial roznicy kolorow po lakierowaniu drzwi, w warsztacie gdzie
    bedziesz mial dorabiany lakier upewnij sie czy nie bedzie z nim problemow,
    poniewaz na niektore kolory jest wiele odcieni (japonskie w szczegolnosci) i
    czasem do jednego nr koloru (ktory posiadasz na tabliczce znamionowej
    pojazdu) jest kilkanascie odcieni (np ciemniejszy , ciemniejszy pod katem,
    bardziej czerwony, bardziej szary itp i to wszystko w obrebie tegoz samego
    numeru fabrycznego koloru). Niekiedy tez jesli sa to lakiery tzw perlowe (co
    nie jest wykluczone w twoim przypadku) producent zaleca lakierowanie np
    calej strony pojazdu aby w 100% odwzorowac poprzedni kolor..

    pozdrawiam

    ps. podaj wiecej szczeg. na temat koloru a z mila czecia podam wiecej na
    jego temat