  • Data: 2004-06-29 09:31:11
    Temat: Nowe Służby Inwigilacji Obywateli.
    Od: "remeeq" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W piątek 25 czerwca wyjechałem sobie ze Świebodzina (lubuskie) krajową
    dwójką do Konina. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przy tyrasie po
    mojej lewej stronie (na nitce dla jadących z przeciwka) stoi radiowóz i
    kilku "kominiarzy" ubranych na czarno z zielonymi odblaskowymi kamizelkam.
    Myślę sobie - obława na jakiegoś bandziora. ale policjanci siedzieli sobie w
    radiowozie, a ci, którzy zgarniali masowo auta osobowe na pobocze to...
    SŁUŻBA CELNA I KONTROLA SKARBOWA. trochę mnei zastanowiło: służba celna
    kontoluje osobówki? I jeszcze skarbówka? Jadę dalej. jakieś 5 km dalej na
    nitce doPoznania kolejna obława. Lizakiem machał palant w kamizelce
    "kontrola skarbowa" i zgarniał osobówki na pobocze, TIRy jechały dalej.
    zagrodzili pachołkami teren przy trasie, zatrzymali ok. 50 aut jednorazowo
    i... wywalali wszystko z samochodu, z toreb, bagaży... ot tak, zwykła
    kontrola. Co mam, po co i tyle gaci jak jadę na weekend itd. Trwało to ok
    1,5 godz, bo panom kominiarzom z Kontroli Skarbowej sie nie śpieszyło. Na
    wiosce, w której się to odbywało zrobił sie szum i zbiegowisko jak w cyrku
    oglądało poniżanych podróżnych, którym palant ubrany jak antyterrorysta
    wyciąga plecak z auta , otwiera i wysypuje wszystko na trawnik. po ok 2
    godzinach pojechałem dalej. 20 km przed Pniewami nad drogą w powietrzu wisi
    sobie śmigowiec.
    Cały czas myślałem sobie że może mają jakiś cynk o przemycie?
    Ale jeśli tak, to dlaczego sprawdzali przypadkowe auta?
    Wczoraj dowiedziałem się, że nie, to po prostu nowe uprawnienia służby
    Kontroli Celnej i skarbowej. Mają nowe wyposażenie (jak wczoraj podało TV4)
    jak antyterroryści, i uprawnienia do kontrolowania wszystkiego i wszystkich.
    OT nowe organa inwigilacji obywateli. podobno mają służyć "rozwalaniu
    grubych ryb". Pokazali więc co mogą, poniżyli paru obywateli, na nasz koszt,
    bo akcja była imponująca. Kilkadziesiąt osób, poblokowana krajowa dwójka,
    śmigłowce, policja, karabinierzy...
    OT Haussnerowakie oszczędności.
    Tak na marginesie, czy mam obowiązek zatrzymywać się jeśli lizakem macha
    jakaś Kontrola Skarbowa?