  • 1. Data: 2009-05-28 07:52:33
    Temat: Niezgodność towaru z umową - zwrot gotówki zamiast wymiany
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Witam ;)

    Nie, nie ja chcę od sklepu kasę tylko odwrotnie ;) Jakbym to ja chciał $
    od sklepu a on by mi towar wymieniał, to bym się nie pytał, bo w ustawie
    jest wyraźnie napisane co i jak. Ale odpowiedzi na moją sytuację nie
    znalazłem.

    Sytuacja taka: reklamowałem w markecie młotek udarowy z tytułu
    niezgodności towaru z umową. Żądałem wymiany na nowy.
    Data zgłoszenia: 22-kwietnia.
    Dziś, tj 28-maja dostałem pismo następującej treści:

    "
    26-05-2009r
    Ponieważ reklamowany pzrez Państwa towar nie podlegał naprawie
    gwarancyjnej proszę, o zgłoszenie się do naszego sklepu (z dowodem
    zakupu) w celu odbioru równowartości w gotówce."

    No i pierwsza rzecz:
    do 14 dni od reklamacji sklep nie ustosunkował się do
    mojego żądania - zatem żądanie wymiany -wg ustawy- zostało
    uznane. Czy słusznie uważam?

    Natomiast to pismo niejako żądanie moje odrzuca - akurat w mojej
    sytuacji zwrot gotówki jest mniej korzystny niż wymiana, bo ten sam
    młotek kosztuje teraz więcej. Zatem jeśli wziąłbym pieniądze i kupił w
    tym samym dniu taki sam młotek - tracę.

    Więc jaka jest teraz moja sytuacja prawna: reklamacja została uznana,
    ale żądanie odrzucone..? Co w zasadzie powinienem zrobić: pójść do
    sklepu z pismem, że reklamację przyjęli (brak pisma do 14 dni) i żądam
    wydania sprzętu zgodnie z ustawą i nie interesuje mnie zwrot gotówki..?
    Co jeżeli sklep odmówi wydania sprzętu..? Pozostaje droga sądowa?
    Pozew w jakim trybie i z jakiego ew. artykułu..? Jakie są /teoretycznie/
    szanse na wygranie..? Czy wcześniej jakiś rzecznik konsumenta?

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 2. Data: 2009-05-29 07:16:45
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    szadok napisał(a):

    > No i pierwsza rzecz:
    > do 14 dni od reklamacji sklep nie ustosunkował się do
    > mojego żądania - zatem żądanie wymiany -wg ustawy- zostało
    > uznane. Czy słusznie uważam?

    Tak, ale... "chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe
    lub wymagają nadmiernych kosztów". Na przykład tego
    modelu już nie ma w sprzedaży.

    Oczywiście, jeśli sklep ma nadal takie młotki wymiana
    niemożliwa nie jest, a i nadmierne koszty raczej nie
    wchodzą w grę. Jeśli tak jest, zacząłbym od lokalnego rzecznika
    konsumenta.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 3. Data: 2009-05-29 20:26:34
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 29.05.2009 Dominik & Co <D...@i...com>
    napisał/a:

    > Oczywiście, jeśli sklep ma nadal takie młotki wymiana
    > niemożliwa nie jest, a i nadmierne koszty raczej nie
    > wchodzą w grę. Jeśli tak jest, zacząłbym od lokalnego rzecznika
    > konsumenta.

    Dzięki ;)

    pzdr, szadok