  • 1. Data: 2003-09-15 10:13:01
    Temat: Niewywiazanie sie z umowy. Skrot do - Ogromna prosba o rade (troche dlugie)
    Od: Remek Zajaczkowski <b...@p...onet.pl>

    Firma E zawiera ze mna umowe na montaz okien firmy X. Firma E montuje okna
    firmy Y wmawiajac ze sa to okna firmy X. W umowie jest uzyta symbolika i
    nazewnictwo okien firmy X. Klamstwo wychodzi na jaw w trakcie montazu -
    60-70% wykonanej roboty. Montaz starych okien niemozliwy. Otrzymuje rabat i
    zwiekszona jest gwarancja. Rabat otrzymany gwarancja wciaz nie.

    Teraz pytania?

    Jak prawnie moge zmusic wlasciciela firmy E do wreczenia mi gwarancji?

    Czy mam prawo w tej sytuacji "nastraszyc" niejako wlasciciela firmy E ze
    chce okna firmy X jesli bedzie dalej zwlekal z gwarancja? (Czy prawnie
    moge kazac zmienic te okna (od montazu minely 2 tyg.)

    Nie chodzi mi o pognebienie firmy E (mimo iz sie to im nalezy) chodzi mi o
    to aby gdy bedzie sie wymigiwal od dostarczenia gwarancji (co ma miejsce)
    moc podac mu pare paragrafow i powiedziec co mu grozi w sensie prawnym
    oczywiscie i finansowym...

    Bardzo prosze o rade. Dzis sie mam spotkac z tym facetem z E

    Remek

  • 2. Data: 2003-09-15 10:27:59
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Remek Zajaczkowski <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

    > oczywiscie i finansowym...
    >
    > Bardzo prosze o rade. Dzis sie mam spotkac z tym facetem z E

    powołać się nalezy na przepisy Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego (Dz. U. z 2002r., Nr 141, poz 1176).,
    Dlatego tez złóż pisemną reklamację , iz na podstawie przepisu art. 8 ust. 1
    żądasz (wybór należy do Ciebie) albo nieodpłatnej naprawy, albo nieodpłatnej
    wymiany towaru. Jeżeli wykonawca nie odpowie w terminie 14 dni uważa się , że
    uwzględnił reklamację.
    art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z
    umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
    nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są
    niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
    uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
    stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na
    jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
    ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
    szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
    ponownego zamontowania i uruchomienia.

    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust.
    1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    uznał je za uzasadnione.

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
    odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
    odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
    konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
    naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.).,

    dotyczy to zarówno jaksci okien (iż mają być od właściwego producenta, jak i
    braku gwarancji),

    pzdr

    marek radwański