  • 1. Data: 2005-02-10 10:14:52
    Temat: Niewłaściwe rozpoznanie sprawy - skarga na sąd
    Od: "Sławka" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sąd rodzinny niewłaściwie rozpoznał złożony przez mnie wniosek, wynikiem
    czego było nieskuteczne postanowienie. Po złożeniu pisma o uzupełnienie
    treści postanowienia otrzymałam odpowiedź od sędzi prowadzącej postępowanie,
    że mam sobie sprawę załatwić sama. Napisałam więc skargę do Prezesa Sądu
    Rejonowego, który w odpowiedzi poinformował mnie, że mam złożyć kolejny
    wniosek i wpłacić 30 złotych i sprawa zostanie rozpatrzona. Z uwagi na upływ
    czasu jest to już nieaktualne a nawet gdyby było to i tak nie jestem
    zainteresowana ponownym postępowaniem. Czuję się potraktowana przedmiotowo i
    rutynowo, co przekazałam Prezesowi w swojej odpowiedzi. Domagam się
    odszkodowania za niewłaściwe rozpoznanie sprawy i skutki z tym związane. Dziś
    dostałam wezwanie z Sądu do "sprecyzowania od kogo domagam się odszkodowania
    (gdy chodzi o Skarb Państwa konieczne jest podanie jego jednostki
    organizacyjnej, z której działalnością wiąże się roszczenie)". Jak mam to
    napisać i prawidłowo sforumować?
    Walka z sądem to jak walka z wiatrakami, ale nie mam zamiaru rezygnować.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-02-10 11:36:41
    Temat: Re: Niewłaściwe rozpoznanie sprawy - skarga na sąd
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > (gdy chodzi o Skarb Państwa konieczne jest podanie jego jednostki
    > organizacyjnej, z której działalnością wiąże się roszczenie)". Jak mam to

    piszesz pozwany : Skarb Panstwa - Prezes Sadu Rejonowego w X

    Konrad

  • 3. Data: 2005-02-10 11:46:20
    Od: "Sławka" <c...@W...gazeta.pl>

    Dziękuję.
    Sławka

  • 4. Data: 2005-02-10 14:58:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Konrad vel Legislator napisał(a):

    > piszesz pozwany : Skarb Panstwa - Prezes Sadu Rejonowego w X
    >
    > Konrad

    Chyba pozwany: Skarb Państwa - Sąd Rejonowy w X. Pozwanym winna być
    jednostka, a nie jej organ.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 5. Data: 2005-02-10 17:36:54
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Chyba pozwany: Skarb Państwa - Sąd Rejonowy w X. Pozwanym winna być
    > jednostka, a nie jej organ.

    no chyba raczej nie. przepis kpc stanowi, ze za skarb podejmuje bowiem
    czynnosci w postepowaniu organ panstwowej jednostki org z ktorej
    dzialalnoscia wiaze sie dochodzone rosczenie zatem : gdyby tego przepisu nie
    bylo to wystarczalo by pozwanie Skarbu Panstwa ( i to on jest pozwanym w
    naszej sytuacji jako osoba prawna ), w zwiazku jednak z powyzszym przepisem
    trzeba wskazac wlasnie ten organ a nie tylko jednostke. tak samo jest np.
    przy dec. administracyjnych. decyzje wydaje naczelnik urzedu celnego a nie
    urzad celny etc.

    a w sumie to pewnie nie ma to znaczenia de facto

    konrad