  • 1. Data: 2005-02-10 05:55:22
    Temat: Problem ze szkołą
    Od: "rosak" <h...@T...pl>

    Witam,
    w zeszłym roku zapisałem się do szkoły w toku eksternistycznym ale z braku
    czasu zrezygnowałem. Według umowy muszę zapłacić za 1 semestr. Płacę więc co
    miesiąc, zawsze pierwszego dnia czyli na kilka dni przed terminem zapłaty i
    od 3 miesięcy dostaję od nich takie pisemko - datowane na 15 dzień miesiąca:
    ---------------
    WEZWANIE DO ZAPŁATY

    Na podstawie art. 476 kodeksu cywilnego (Dz. U. z 1964r Nr 16, poz. 93, z
    późz. zm.) wzywamy do uregulowania zaległych płatności:
    - opłata czesnego - 250 zł
    - kara umowna za zwłokę - 10 zł
    - koszt niniejszego wezwania - 3
    Razem do zapłaty - 263 zł

    Wymienioną sumę prosimy wpłacić w sekretariacie szkoły W TERMINIE 3 DNI od
    daty otrzymania wezwania lub na konto bankowe ....

    W przypadku nie przekazania należnej nam sumy sprawę kierujemy do
    postępowania egzekucyjnego bez ponownego wezwania do zapłaty.
    --------
    Oczywiście olewam to bo wszystkie opłaty mam uregulowane, następną ratę
    płacę w następnym miesiącu, pierwszego dnia a oni znowy 15'go wysyłają coś
    takiego.

    Najprawdopodobniej jest to spowodowane bałaganem jaki panuje w tej szkole
    ale ja nie chcę tego tak zostawiać.

    Was proszę o pomoc, czy są jakieś przepisy na które mógłbym się powołać w
    kwestii bezpodstawnego 'zastraszania' mnie postępowaniem egzekucyjnym, itp.
    ?

    Pozdrawiam
    Patryk Rosiński

  • 2. Data: 2005-02-10 16:44:24
    Temat: Re: Problem ze szkołą
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rosak" <h...@T...pl> napisał w wiadomości

    A jak czasem nie zgubili gdzieś jednej wpłaty i teraz każdą Twoją kolejną
    zaliczają na poczet tej poprzedniej brakującej?

  • 3. Data: 2005-02-10 21:06:55
    Od: "rosak" <h...@T...pl>

    > A jak czasem nie zgubili gdzieś jednej wpłaty i teraz każdą Twoją kolejną
    > zaliczają na poczet tej poprzedniej brakującej?

    No ja podejrzewam że właśnie tak jest, dlatego zanim do nich pojadę
    chciałbym wiedzieć czym ja mogę im 'grozić' za takie właśnie grożenie.
    Poza tym piszą że wpłaty należy dokonać do 3 dni od daty otrzymania
    wezwania, a ja wpłacam kolejną po ok. 14, i oczywiście nie doliczam żadnej
    kary za zwołokę ani za wezwanie.

    Czy naprawdę nikt z Was nie ma pojęcia o takich przepisach..? Zależy mi na
    tym bo chciałbym tam przez weekend pojechać..

    Pozdrawiam
    ------
    rosak

  • 4. Data: 2005-02-10 21:12:12
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Feb 2005 22:06:55 +0100, rosak napisał(a):

    > Czy naprawdę nikt z Was nie ma pojęcia o takich przepisach..? Zależy mi na
    > tym bo chciałbym tam przez weekend pojechać..

    Jedziesz tam, aby załatwić swoją sprawę, czy aby się wyżyć i pokazać "co to
    nie ja"?

    RG

  • 5. Data: 2005-02-10 21:18:47
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    rosak napisał(a):
    > Na podstawie art. 476 kodeksu cywilnego (Dz. U. z 1964r Nr 16, poz. 93, z
    > późz. zm.) wzywamy do uregulowania zaległych płatności:
> [...]

    kara umowna przy świadczeniu pieniężnym to raczej trochę nie tak...

    KG

  • 6. Data: 2005-02-11 18:19:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy naprawdę nikt z Was nie ma pojęcia o takich przepisach..? Zależy mi na
    > tym bo chciałbym tam przez weekend pojechać..

    Ale jakich Ty przepisów oczekujesz od nas? Jeśli zginęła Twoja wpłata, to ją
    ktoś po prostu ukradł i składa się zawiadomienie o przestępstwie.