    From: " " <1...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nieopłacona rata OC i windykacja
    Date: Thu, 8 Mar 2012 13:09:47 +0000 (UTC)

    Witam

    "Wisi" nade mną komornicza windykacja samochodu.

    A zaczęło się tak:
    Związałem się z pewną Firmą Ubezpieczeniową w roku 2000. Ubezpieczałem w
    niej kolejne samochody oraz mieszkanie w tak zwanym pakiecie.
    Na jeden z samochodów opiewała polisa OC od czerwca 2006 do czerwca 2007.
    Pierwszą ratę opłaciłem gotówką, termin zapłaty kolejnej raty to koniec 2006.
    Tragedie rodzinne i moje osobiste problemy sprawiły że zapomniałem o
    terminowej zapłacie, niestety. Moja wina, fakt.

    W lipcu 2008 dostałem pismo od kancelarii Adwokackiej reprezentującej
    Ubezpieczyciela które wzywało do zapłaty zaległej II raty składki OC +
    należne odsetki (powiedzmy że to kwota 400zł)

    Udałem się do banku i należna kwotę 400zł wpłaciłem na wskazany numer konta,
    w piśmie (chyba) musiał byc podany również numer polisy na rzecz której ma
    być dokonana wpłata, ustalmy że to numer polisy 10xxx10. Kopie zapłaty
    przesłałem mailem do Kancelarii.

    W październiku 2010 dostałem pismo od Komornika wzywające do złożenia
    wyjaśnień w sprawie NIE opłacenia II raty składki OC.
    Udałem się do kancelarii Komorniczej i przedstawiłem dowód zapłaty II raty
    polisy.

    Niestety w między czasie Kancelaria reprezentująca Firmę Ubezpieczeniową
    złożyła pozew (listopad 2008) do Sądu o nakaz zapłaty (nie mialem
    świadomości że była rozprawa do grudnia 2011)

    Okazało się że: kwota się zgadza, numer konta się zgadza, ale ja opłaciłem
    pieniądze na poczet polisy kolejnej którą zapłaciłem w 2007 w całości,
    gotówką.

    Firma Ubezpieczeniowa dopiero w połowie października 2009 dopatrzyła się że
    pieniądze znalazły się na koncie polisy innej niż ta w której była
    niedopłata.
    I tą nadpłatę sama z siebie przelała na na poczet innej polisy z 2003 roku,
    bo podobno wykryli na niej niedopłatę.

    Ja w swoje świadomości nie mam wiedzy o jakimkolwiek piśmie z Firmy
    Ubezpieczeniowej traktującym o poinformowaniu mnie że kwota 400zł została na
    początek zaksięgowana do niewłaściwej polisy, nie otrzymałem też pisma
    informującego mnie o przelaniu kwoty 400zl na inną, podobno nie w całości
    opłacona polisę z 2003 roku.

    Na dzisiaj sprawa przedstawia się tak: Ubezpieczyciel umywa ręce od
    jakichkolwiek wyjaśnień, kieruje mnie do reprezentującej go Kancelarii. A
    Kancelaria wczoraj mi w mailu napisała tak:

    "Wpłata została zaksięgowana na polisie nr 10xxx10, a nadpłata w kwocie 400
    zł została przeksięgowana na inną Pana polisę nr 09xxx09, na której również
    istniała zaległość.
    Na potwierdzeniu wpłaty wskazał Pan błędny numer polisy, więc wierzyciel
    zaksięgował nadpłatę na Pana najstarszą zaległość.
    Dalsza egzekucja komornicza jest zatem w dalszym ciągu zasadna"

    Nadmieniam przy tym że od 2003 roku nie otrzymałem żadnego pisma ani od
    Ubezpieczyciela, ani tym bardziej jak w przypadku tej 'nowszej' polisy od
    kancelarii reprezentującej Ubezpieczyciela.

    Komornik domaga się juz kwoty do zapłaty w okolicach 1.200zł

    Co na dzisiaj można jeszcze zrobić z taką sprawą?

    Pozdrawiam w nadziei że może się Ktoś "pochyli" nad tym tematem.