  • 1. Data: 2003-09-30 20:49:35
    Temat: Nie wezmie ze mna slubu bo mam dlugi (HELP - archiwu juz przejrzalem!!!!)
    Od: "Tommy_S" <f...@a...pl>

    Witam Wszystkich

    Przejrzalem archiwum grupy ale ze jestem troszke skonfudowany wiec wole
    dopytac bo sprawa jest bardzo powazna
    Za miesiac sie zenie. Moja przyszla zona oswiadczyla mi jednak ze nie wezmie
    ze mna slubu poniewaz nie chce odpowiadac za moje dlugi (za dlugi mojego
    wspolnika, z ktorym od 8 lat prowadze spolke cywilna tez nie). Ja jej na to
    ze przeciez bedziemy mieli rozdzielnosc majatkowa, na co ona mi mowi ze
    zgodnie z najnowszymi przepisami moje zobowiazania w stosunku do ZUS oraz US
    obciazaja rowniez ja. AFAIK zobowiazania wobec firm o ile podaje podczas
    podpisywania umow info o rozdzielnosci majatkowej nie obciazaja jej.

    Czy moge moja ukochana przyszla zone jakos uchronic przed ewentualnym
    zajeciem jej poborow, gdybym np przestal placic ZUS albo podatki albo
    zadluzyl firmę?

    Jakie przepisy to reguluja?
    Czy jest jakies orzecznictwo w tych sprawach, rozstrzygajace na korzysc zon
    (mezow) w momencie zaskarzenia zajecia poborow albo majatku zony

    Wdzieczny Tomek

    --
    Tommy

    Jest tylko jeden styl, styl czlowieka
    Trzeba mieć górę boksera
    nogi kopacza, chwyt zapasnika i
    krzepe atlety

  • 2. Data: 2003-10-01 18:52:55
    Od: "WaLdI" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Tommy_S" <f...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:3f79ecfd@news.home.net.pl...
> [...]
    > obciazaja rowniez ja. AFAIK zobowiazania wobec firm o ile podaje podczas
    > podpisywania umow info o rozdzielnosci majatkowej nie obciazaja jej.

    A podoboż jeśli masz rozdzielnosc majatkowa a nie powiedziales o tym
    wierzycielowy to moze on cie traktowac tak jakby jej nie było.

  • 3. Data: 2003-10-05 10:18:51
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    mojego
    > wspolnika, z ktorym od 8 lat prowadze spolke cywilna tez nie).

    To może lepiej się nie żenić skoro nie ma zgodnej woli stron w tej
    kwestii

> [...]
    ewentualnym
    > zajeciem jej poborow, gdybym np przestal placic ZUS albo podatki

    Zgodnie z tymi przepisami o których mi wiadomo za długi sprzed
    zawarcia małzeństwa Twoja małżonka nie będzie odpowiadać (nie ma
    takiej możliwości - wynika to z przepisów kodeksu rodzinnego i
    opiekuńczego)
    Przepisy o współodpowiedzialności małżonków za zobowiązania
    podatkowe także nie rozciągają tej odpowiedzialności na czas przed
    zawarciem małżeństwa (dotyczyc moga tylko czasu trwania małżeństwa
    i ewentualnie czasu po rozwodzie ale w tym drugim wypadku tez tylko
    za zobowiązania powstałe w czasie małzeństwa z ograniczeniem
    odpowiedzialności do tego co rozwiedzionemu małzonkowi przypadło z
    podziału wspólności majątkowej małzeńskiej) Poczytaj kodeks
    rodzinny i op. oraz ordynację podatkową

    -> http://usenet.pomocprawna.info