  • 21. Data: 2002-12-07 21:05:08
    Temat: Re: Namierzył mnie FOTORADAR
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Posikany filozofie nie potrafisz odpowiedzieć prawdy czy wyłgałeś się od
    odpowiedzialności i dlatego pleciesz bzdury nie na temat .
    Domyślam się , że jesteś taki cwaniak-pleciuga .

    Użytkownik ssj5 <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:astgb0$dka$...@n...tpi.pl...

  • 22. Data: 2002-12-07 21:11:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    | Chyba troche nie zrozumiałem odpowiedzi :) art.78 nakłada obowiązek
    | wskazania przez właściciela osoby kierującej. W zasadzie innej
    | możliwości udzielenia takiej informacji jak zeznania świadka nie ma.
    | Pytanie brzmi czy właściciel może się powołać na kpk i odmówić
    | informacji, czy prawo drogowe to wyklucza?

    Faktycznie ciekawa sprawa. Facet przychodzi na wezwanie i prosi o
    przesłuchanie w tej sprawie, a następnie pouczony o art. 183 kpk (no jednak
    chyba go trzeba pouczyć, bo innego wyjścia nie ma - zawsze istnieje
    możliwość, że sam jechał) oświadcza, że z prawa tego korzysta. I co? Sami
    pouczyliśmy go o prawie do odmowy odpowiedzi.
    Czyżby konflikt dwóch przepisów? (zresztą nie po raz pierwszy w naszym
    prawie)

    No i ciekawe, jak podejdzie do tego kolegium, jeśli gość powie, że tak
    naprawdę, to nie on jechał, tylko tak powiedział policjantom, bo bał się, że
    odpowiedzialność poniesie ktoś dla niego najbliższy.

    I ostatni aspekt sprawy. A co, jeśli współwłaścicieli jest trzech? Każdy ma
    kluczyki i nikt z nich nie przyznaje się do jazdy samochodem w trakcie
    wykroczenia. Ukarać wszystkich trzech za brak nadzoru?

  • 23. Data: 2002-12-08 06:08:22
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pytanie brzmi czy właściciel może się powołać na kpk i odmówić
    > informacji, czy prawo drogowe to wyklucza?

    art. 177 kpk mowi o obowiazku zlozenia zeznan przez swiadka - art. 182 lub
    183 kpk sa to wylaczenia wzgledne /swiadek decyduje czy zeznac, czy udzielic
    odpowiedzi, w stosunku do osoby najblizszej/.

    art. z kpow
    Art. 54. § 1. W celu ustalenia, czy istnieją podstawy do wystąpienia z
    wnioskiem o ukaranie oraz zebrania danych niezbędnych dla sporządzenia
    wniosku o ukaranie, Policja może przeprowadzać czynności wyjaśniające.
    Czynności te w miarę możności należy podjąć w miejscu popełnienia czynu
    bezpośrednio po jego ujawnieniu i zakończyć w ciągu miesiąca.
    § 3. W ramach czynności, o których mowa w § 1, można w szczególności
    przesłuchiwać świadków, dokonywać oględzin i przeszukania, okazywać osoby,
    wzywać do wydania lub okazania dokumentu lub przedmiotu mającego znaczenie
    dowodowe dla sprawy, a także powoływać i przesłuchiwać biegłych oraz wzywać
    specjalistów.

    w ramach czynnosci wyjasniajacych policja ustala, kto jechal danym
    samochodem. jesli wlasciciel pojazdu pozyczyl ten samochod osobie
    najblizszej - ma prawo odmowic udzielenia odpowiedzi na to pytanie - wlasnie
    powolujac sie na 183kpk. daje mu bowiem do tego prawo art z kpow

    Art. 41. § 1. Przy przeprowadzaniu dowodu z zeznań świadka stosuje się
    odpowiednio przepisy art. 177, 178, 182, 183, 185-190, 191 § 1 i 2 oraz art.
    192 Kodeksu postępowania karnego.

    ssj5

  • 24. Data: 2002-12-08 06:16:28
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Posikany filozofie nie potrafisz odpowiedzieć prawdy czy wyłgałeś się od
    > odpowiedzialności i dlatego pleciesz bzdury nie na temat .
    > Domyślam się , że jesteś taki cwaniak-pleciuga .

    "Mądry zawsze więcej się uczy od głupiego, niż głupiec od mądrego" to z
    Arystotelesa. wiesz kto to byl? zreszta nie jest to wazne. nauczylem sie
    czegos od ciebie. mnie juz starczy

    EOT
    ssj5

  • 25. Data: 2002-12-08 07:17:21
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Expierdzie LeHu. jak tam Twoje waCHadelko?bawisz sie nim jeszcze?
    > przeczytaj sobie 3 razy moja odpowiedz, moze zrozumiesz.ale wiem, wiem,
    juz
    > kiedys Ci pisalem, literki skladac umiesz, gorzej z ich
    > zrozumieniem.myslalem, ze to juz masz za soba i robisz postepy, ale widac,
    > ze czytanie to jak cie moge, dajesz sobie z nim rade, ale rozumienie jest
    > nadal Twa slaba dziedzina.

    Zaniżasz poziom tej grupy.Ze swoim chamstwem i podwórkowym wychowaniem
    lepiej byłoby abyś zamiast tu pisać udał się na piwko do bramy.
    Znależć w necie,wyciąć i wkleić przepis prawny każdy głąb potrafi jak widać
    na twoim przykładzie.Ale wiocha i buractwo wyjdzie przy pierwszej próbie
    konfrontacji z kimś mającym inne zdanie-co też na twoim przykładzie widać.
    Dlatego apeluję-lecz kompleksy gdzie indziej.

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 26. Data: 2002-12-08 07:52:57
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Znależć w necie,wyciąć i wkleić przepis prawny każdy głąb potrafi jak
    widać
    > na twoim przykładzie.

    ale mnie expierdzie rozbawiles.mial byc eot, ale nie moglem sie powstrzymac.
    widac, nie kazdy glab potrafi. co z kolei widac na twoim przykladzie. trzeba
    bowiem jeszcze wiedziec, gdzie znalezc, co wyciac i co wkleic - LeHu
    waCHadelko!!!!

    ssj5

  • 27. Data: 2002-12-08 15:17:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    No fajno! Tyle przepis. Ale to nie wyjaśnia sprawy.
    A jak się powoła na art. 183 kpk, to można go skazać za niewłaściwy nadzór
    nad pojazdem, czy nie?
    No bo - moim zdaniem - są to przepisy po trochu sprzeczne ze sobą. Z jednej
    strony facet ma obowiązek podać, a z drugiej strony może skorzystać z prawa
    do niepodania. To teraz każdy, nawet głąb, który przeczyta naszą dyskusję
    zwolni się z zeznań powołując się na 183 kpk i tyle. Będziemy mieć zdjęcie z
    autoradaru i jeśli na nim nie będzie widać kierowcy na tyle dokładnie, że
    można go jednoznacznie zidentyfikować, albo gdy się okaże, że widać go, ale
    to nie jest właściciel, to co?

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 28. Data: 2002-12-08 15:49:59
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> napisał w
    wiadomości news:asvo2g$bpe$3@news.tpi.pl...
    > No fajno! Tyle przepis. Ale to nie wyjaśnia sprawy.
    > A jak się powoła na art. 183 kpk,

    Nikt go nie musi przesłuchiwać.Ma poinformować policjanta kto w danym dniu
    kierował i tyle.Na co przesłuchanie i jakieś zeznania ? Wskazanie
    kierującego nie musi oznaczać składania zeznań .

  • 29. Data: 2002-12-08 19:20:28
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Leszek napisa_(a):
    > Nikt go nie musi przesłuchiwać.Ma poinformować policjanta kto w danym dniu
    > kierował i tyle.Na co przesłuchanie i jakieś zeznania ? Wskazanie
    > kierującego nie musi oznaczać składania zeznań .

    A poinformowanie to niby w jakim trybie ma się odbyć? Pójdźmy dalej,
    Policja ma zdjęcie, na którym jest tylko numer samochodu, nawet jeśli
    właściciel wskaże policjantowi, tak jak tego chcesz kieującego poza
    przesłuchaniem, to na jakiej podstawie nastąpiłoby ukaranie?

    KG

  • 30. Data: 2002-12-08 19:21:09
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisa_(a):
    > A jak się powoła na art. 183 kpk, to można go skazać za niewłaściwy nadzór
    > nad pojazdem, czy nie?

    A tak w ogóle to ten niewłaściwy nadzór to jaki przepis?

> [...]
    > można go jednoznacznie zidentyfikować, albo gdy się okaże, że widać go, ale

    Jak nie jest to właściciel i nie osoba najbliższa to musi wskazać...

    KG