  • 1. Data: 2009-03-30 19:15:37
    Temat: Nakaz eksmisji
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    Witam!
    Znajomi (malzenstwo i ich 3 doroslych dzieci) od ponad 20 lat mieszkaja z
    rodzicami w ich domku jednorodzinnym (od momentu wybudowania go).
    W zeszlym roku rodzice podali ich do sadu o nakaz eksmisji - powod oficjalny
    w pozwie : bezprawne zajecie nieruchomosci, awantury, alkohol i brak
    partycypacji w kosztach utrzymywania nieruchomosci (nieoficjalny - chec
    sprzedazy nieruchomosci).
    Pomoglem napisac wniosek o oddalenie pozwu z powodu braku znamion w/w
    czynow, zalaczajac dokumenty ponoszenia kosztow, brak udokumentowania w/w
    zajsc itd.

    Sedzia oddalil te zarzuty ale zapadl wyrok z nakazem eksmisji i przyznaniem
    prawa do lokalu socjalnego. Wydajac wyrok argumentowal, iz rodzice sa
    wlascicielami nieruchomosci - na podstawie ksiegi wieczystej - (w starej
    ksiedze wieczystej widnialy 4 osoby - ale zmienili).

    Ich rodzicow reprezentowal prawnik.

    Dzis napisalem im wniosek o wydanie wyroku z uzasadnieniem.

    Mam pytanie czy warto odwolywac sie od tej decyzji ? Czy maja jakies szanse
    na powrot do statusu quo ?
    I czy lepiej zlecic to prawnikowi ?

    Z gory dziekuje

  • 2. Data: 2009-03-30 19:43:23
    Temat: Re: Nakaz eksmisji
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scorpio pisze:

    > Znajomi (malzenstwo i ich 3 doroslych dzieci) od ponad 20 lat mieszkaja z
    > rodzicami w ich domku jednorodzinnym (od momentu wybudowania go).

    By gdzieś mieszkać trzeba mieć tytuł prawny. A wygląda na to że twoi
    znajomi nie mają tego tytułu (tzn. własności, umowy najmu, umowy
    użyczenia, itp.)

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 3. Data: 2009-03-30 19:51:03
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > By gdzieś mieszkać trzeba mieć tytuł prawny. A wygląda na to że twoi
    > znajomi nie mają tego tytułu (tzn. własności, umowy najmu, umowy
    > użyczenia, itp.)

    Fakt. Maja tylko zameldowanie na pobyt staly.
    Nie maja tytulu, bo niby jak mogli miec - i kto tu ma tytul mieszkajac z
    rodzicami :)
    Znajoma caly czas mieszka z rodzicami od poczecia, poprzez slub, urodzenie
    dzieci itd.
    I nagle wyrzucaja z domu.
    Cos mi tu nie gra.

  • 4. Data: 2009-03-30 19:55:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 30 marzec 2009 21:51
    (autor scorpio
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gqr81t$52$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Znajoma caly czas mieszka z rodzicami od poczecia, poprzez slub, urodzenie
    > dzieci itd.
    > I nagle wyrzucaja z domu.
    > Cos mi tu nie gra.

    Ale co? Przez tyle lat siedziała na sępa. Rodzice dawali jej wiele lat
    szansę na usamodzielnienie się, ale w końcu znudziło im się utrzymywanie
    jej do końca życia.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2009-03-30 19:59:38
    Od: BK <b...@g...com>

    On 30 Mar, 21:51, "scorpio" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Fakt. Maja tylko zameldowanie na pobyt staly.

    Zameldowanie znaczy mniej wiecej tyle w tym wypadku ile posiadanie
    wczorajszej gazety. Czyli nic.

    > Nie maja tytulu, bo niby jak mogli miec - i kto tu ma tytul mieszkajac z
    > rodzicami :)

    Zasadniczo dzieci bedace na utrzymaniu rodzicow maja ten tytul z
    "urzedu". Pozniej to juz jest zycie "na gebe" ale wypada sie kiedys
    usamodzielnic czyz nie?

    > Znajoma caly czas mieszka z rodzicami od poczecia, poprzez slub, urodzenie
    > dzieci itd.

    I nigdy nie myslala o tym zeby przejsc na swoje?

    > I nagle wyrzucaja z domu.
    > Cos mi tu nie gra.

    Nom. Znajoma dawno powinna pomyslec o swoim lokum.

  • 6. Data: 2009-03-30 20:10:36
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > Ale co? Przez tyle lat siedziała na sępa. Rodzice dawali jej wiele lat
    > szansę na usamodzielnienie się, ale w końcu znudziło im się utrzymywanie
    > jej do końca życia.

    W tym problem, ze nie bylo mowy o usamodzielnieniu sie - gdy wybudowali dom
    sami ich zachecili do przeprowadzki, zdajac mieszkanie komunalne. Umowa byla
    taka ze beda mieszkac do konca swiata i dzien dluzej :)
    Rodzice ich nie utrzymuja - powiedzialbym ze wrecz odwrotnie.

  • 7. Data: 2009-03-30 20:42:30
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 30 Mar, 21:15, "scorpio" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Dzis napisalem im wniosek o wydanie wyroku z uzasadnieniem.
    >
    > Mam pytanie czy warto odwolywac sie od tej decyzji ? Czy maja jakies szanse

    Sprawa jest przegrana, więc szkoda pieniędzy na prawnika. Świętym
    prawem właściciela jest dysponowanie jego własnością. Tytuł prawny
    można upatrywać w umowie użyczenia, ale i w tym wypadku właściciel ma
    prawo do wystąpienia o eksmisję po uprzednim wypowiedzeniu umowy. Ja
    takiej sprawy nie przyjąłbym.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-03-30 20:56:43
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

[...]

    Dziekuje.
    Czy w związku z tym, że oni rowniez poniesli naklady na budowe domu jak i
    jego konserwacje należą im się jakieś pieniądze za włożony wkład ?

  • 9. Data: 2009-03-30 21:02:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "scorpio" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Czy w związku z tym, że oni rowniez poniesli naklady na budowe domu jak i
    > jego konserwacje należą im się jakieś pieniądze za włożony wkład ?

    Jak sąd tak uzna to tak.
    Ale to się do prawa mieszkania w nim po wsze czasy ma nijak.
    No i trzeba by od tego odjąć ew. koszty alternatywnie (wynajmu) przez ten
    czas.

  • 10. Data: 2009-03-30 21:05:17
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    causa1980 pisze:

> [...]
    > można upatrywać w umowie użyczenia, ale i w tym wypadku właściciel ma
    > prawo do wystąpienia o eksmisję po uprzednim wypowiedzeniu umowy. Ja

    A mnie zastanawia ocena tej sprawy w kontekście ustawy o ochronie praw
    lokatorów.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl