  • 1. Data: 2007-10-03 20:54:09
    Temat: Nagrywanie
    Od: "Yarroll" <y...@p...onet.pl>

    Witam!
    Jak to jest z nagrywaniem rozmów? Z jednej strony Ziobro nagrywa Leppera. A
    z drugiej strony podobno polskie prawo każe poinformować rozmówcę o zamiarze
    nagrywania rozmowy (np. telefonicznej). Właśnie, każe czy nie każe? Jeśli
    ktoś do mnie wydzwania z pogróżkami, to niby czemu nie miałbym prawa nagrać
    typa?

    Taki zakaz nagrywania bez uprzedzenia to chyba jednak trochę skrajna
    interpetacja art. 267 kk? No i wszyscy ponoć nagrywają. Kolega śmieje się ze
    mnie że jestem ten ostatni bez dyktafonu :-((

    Dzięki. Pozdrawiam
    Yarroll

  • 2. Data: 2007-10-03 21:00:16
    Temat: Re: Nagrywanie
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "Yarroll" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze
    > mnie że jestem ten ostatni bez dyktafonu :-((

    Niedawno była dyskusja w doktrynie prawniczej na temat takiego nagrywania. I
    jak to w doktrynie tyle sprzecznych ze sobą opinii co modeli dyktafonów na
    rynku:).

    Nam szarym obywatelom tego Kaczystanu przyjdzie chyba pogodzić się, że przy
    obecnej władzy bezpieczniej jest pisać niż mówić - przynajmniej pisma nikt
    nie wytnie i nie zmontuje na własne potrzeby :)).

    Z drugiej strony otwiera się szerokie pole do popisu na sali rozpraw. Do tej
    pory sądy patrzyły raczej krzywo na rewelacje w postaci prywatnych nagrań. A
    teraz jak wysoki sąd będzie protestował to najwyraźniej trzeba powstać i
    powiedzieć: jak to - takiego gwoździa sąd nie chce przyjąć?

    -------------
    Forum Prawników - bezpłatne porady prawne - www.forum.prawnikow.pl

  • 3. Data: 2007-10-03 21:26:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Yarroll pisze:

> [...]
    > ktoś do mnie wydzwania z pogróżkami, to niby czemu nie miałbym prawa nagrać

    O rozmowie telefonicznej wprost mówi Prawo telekomunikacyjne, art. 159
    ust.2 pkt. 2. Ogólnie - swoje można nagrywać, cudzych - nie.

    M.

  • 4. Data: 2007-10-03 21:45:23
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    > z drugiej strony podobno polskie prawo każe poinformować rozmówcę o zamiarze

    Że co??? LOL.

    > Właśnie, każe czy nie każe?

    Nie, nie każe. Skąd to w ogóle wytrzasnąłeś???

    Piotr

  • 5. Data: 2007-10-03 21:55:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fe0vi2$5ta$1@news.onet.pl Yarroll
    <y...@p...onet.pl> pisze:

    > Jak to jest z nagrywaniem rozmów?
    Normalnie. Możesz nagrywać wszystkie rozmowy których jesteś uczestnikiem
    czynnym lub biernym oraz rozmowy przeznaczone dla ciebie. Nie ma
    konieczności uprzedzania o rejestrowaniu. Możesz je także notować,
    filmować, zapamiętywać itp.
    Było tysiąc razy.

    > Z jednej strony Ziobro nagrywa Leppera.
    Nie wiem, czy z jednej, ale nagrał.
    Zgodnie z prawem.

    > A z drugiej strony podobno polskie prawo każe poinformować
    > rozmówcę o zamiarze nagrywania rozmowy (np. telefonicznej).
    Bzdura. Ani telefonicznej, ani bezpośredniej.

    > Właśnie, każe czy nie każe?
    Nie każe.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-10-04 07:15:57
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 03 Oct 2007 23:55:51 +0200, Jotte napisał(a):

    > Nie wiem, czy z jednej, ale nagrał.

    > Zgodnie z prawem.

    Tu zdaje się jest wątpliwość: czy minister Z. działał w warunkach
    operacyjnych, a zatem był to podsłuch wicepremiera L., czy też była to
    prywatna rozmowa dwóch panów.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 7. Data: 2007-10-04 08:08:34
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Tu zdaje się jest wątpliwość: czy minister Z. działał w warunkach
    > operacyjnych, a zatem był to podsłuch wicepremiera L., czy też była to
    > prywatna rozmowa dwóch panów.

    prywtana nie byla bo Lepper spotkal sie z ministrem spr. a nie z
    obywatelem zbigniewem ziobra, nie w knajpie tylko w mnisterstwie.

    --
    IDZ NA WYBORY! Albo ONI zagłosują ZA CIEBIE!
    http://pl.youtube.com/watch?v=KHoe8S_HF7s