  • 1. Data: 2021-02-07 12:03:24
    Temat: [Nadzwyczajna kasta] Nowy szef KRS: Żaden SĘDZIA, [...] nie powinien NIGDY odpowiadać karnie za wydane orzeczenia
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Pytania dodatkowe:
    1. Czy sędzie nie powinien nigdy odpowiadać karnie za złamanie
    KONSTYTUCYJNEGO zakazu? [Patrz ekstradycje na podstawie ENA gdy w
    konstytucji był jeszcze wyrażony wprost zakaz ekstradycji]
    2. Czy żaden policjant nie powinien nigdy odpowiadać karnie za wydane
    "orzeczenie mandatowe"?
    3. Czy jeśli policjant ma odpowiadać cywilnie za "orzeczenie mandatowe"
    to dlaczego nie sędzia za orzeczenie?
    4. <ironia> Czy ta zasada bezkarności obowiązuje nawet sędziów TK
    orzekających o aborcji? </ironia>

    *NIGDY* to o wiele za mocne słowo. IMHO Wyszczekany profesjonalny
    prawnik powiedziałby że jego zdaniem w przypadku Tuleya daleko do
    granicy uzasadniającej ++wyjątkową odpowiedzialność karną sędziego za
    orzeczenie. Ja sobie orzeczenie uzasadniające odpowiedzialność karną za
    orzeczenie potrafię wyobrazić, mam dopiero ++spore kłopoty z
    wyobrażeniem sobie że takie orzeczenie zostanie naprawdę wydane "w
    prawdziwym życiu" (w ciągu najbliższych paru+ lat).

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,267
    63400,nowy-szef-krs-mam-wrazenie-ze-sedzia-tuleya-st
    ara-sie-sprawe.html

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-02-08 00:55:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-07, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > Pytania dodatkowe:

    Pytanie dodatkowe brzmi, po kiego kija cytujesz i rozważasz przycięty
    fragment skoro w tekście, jak wół (wytłuszczony akapit dużą czcionką)
    stoi:

    "Powiem wprost, żaden sędzia, także sędzia Igor Tuleya, nie powinien
    odpowiadać karnie za wydane orzeczenia, chyba że w toku procesu dopuścił
    się przestępstwa."

    Zapewne także "...lub rażących zaniedbań" - to już mój dopisek.

    Marcin