    From: "Bert" <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Date: Sat, 24 Sep 2005 18:13:20 +0200

    Witam
    Pisalem wczesniej watek jak w temacie o tym, ze mam sprawe za nielegalne
    programy komputerowe.
    Skoro juz wszyscy wypowiedzieli sie na temat formatow obslugiwanych przez OO
    i MS, to chce wrocic do sprawy.
    Dziekuje za zainteresowanie Przemka R. i odpowiadam na jego pytania:.
    1. jak to sie stalo ze przeszukali Ci dysk? poszedles do nich czy jak?
    Razem z kolega mamy w bloku internet(w sieci lan) i on popelnil oszustwo na
    allegro. Jak doszli do niego to przyszli i do mnie.
    Na poczatku zadawali kilka pytan, a pozniej sprawdzili komputer i zabrali mi
    dysk do analizy.
    Wiem dalem dupy, bo moglem ich nie wpuscic do domu, ale przeciez ja nic
    zlego nie zrobilem.
    2. Co Ci zarzucili w zwiazku z filmami i mp3-kami (dokladnie, jestem wrecz
    pewny ze naciagneli)
    uzyskanie i posiadanie bez zgody osoby uprawnionej programow i
    zwielokrotnionych kopii utworow tj. przestepstwo z art. 278$2 kk i art. 118
    ust.1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dn 04.02.1994 w zw. z
    art.91$1 kk.
    3. z ta delphi jezleijest to personal to si poprostu osmieszyli,
    mialem personal i enterprise na plytach, niezainstalowane w wersjach 3 i 5
    4. wypisz dokladnie jakie programy nielegalnie zdobyte uzywales.
    A wiec tak:
    - AutoCad 2000 15065zł (potrzebny do projektu na uczelnie)
    - GTA Vice City 119zl (gierka wiadomo) + NFS i SOF
    - MS Office 2000 Premium 2476zł
    - Windows 2000 Server 3955zl - mialem na plycie, zeby sprawdzic co on
    oferuje (przypomne, ze studiuje telekomunikacje)
    - Windows 98SE szt. 3 1260zł - kopiowalem bo plyta byla porysowana
    - Windows XP Professional 4470zl - nagrywalem 3 razy bo mi sie nie udalo
    zrobic autorun
    - Slownik Polsko- Angielski 118zl
    - Norton Internet Security, Systemworsk 2001 i 2003 1000zl
    - Corel Draw 9 za 1850zl
    - do tego 20 filmow liczonych po 80zl i dla ZAIKS 350zl za utwory mp3
    polskie i zagraniczne
    - oraz kilka smiesznych programow, ktore dostalem przy zakupie kompa: Nero,
    powerDvd, winamp i winrar (to sa chyba darmowe??)
    - Automapa XL 1556zl
    - Delphi 7 Enterprise 12 600zl, 7 Professional 4200zl, Borland C++ Builder5
    Pro 3700zl
    w sumie to bylo 58 tys zl.
    Jestem studentem zaocznie telekomunikacji, programy sa potrzebne czasem
    niezbedne do studiowana, wszystkie sa dostepne od kolegow z akademika.
    Nie mialem licencji na windows i office i inne....
    Jaka moze byc moja linia obrony??
    Prawie kazdy ma w domu program bez licencji i kazdy moze byc w podobnej
    sytuacji, wiec prosze o pomoc.
    Jestem na utrzymaniu matki, ojciec mieszka oddzielnie, sa po rozwodzie.
    Jestem niekarany, mam 21 lat, a w chwili poplnienia przestepstwa 20 lat i
    mniej.
    Studia zaoczne kosztuja mnie 7000zl rocznie.
    Prokurator zarzadal 1000zl grzywny i 1 w zawieszeniu na 4 jesli sie
    doprowolnie poddam.
    Czekam teraz na sprawe w sadzie.
    Jakie mam szanse, zeby zbic cos z tego wyroku?
    Adwokat chce za reprezentowanie mnie 1000zl to chyba lepiej sie przyznac i
    ulozyc z prokuratorem.
    Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze to jest sprawa karna, a jeszcze pewnie
    bedzie cywilna w sprawie zaplaty za programy i straty dla firm.
    Czy jest szansa, ze jesli sie przyznam to nie bedzie sprawy cywilnej i kary
    pienieznej??
    Prosze o jakakolwiek sugestie.....
    Szukam kogos kto sie orientuje w prawach autorskich.
    Pozdrawiam
    Bert