    From: n...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Monitoring poza budynkiem
    Date: Tue, 28 Aug 2007 00:11:44 -0700

    Witam,

    Chciałbym dowiedzieć się, czy kamery ustawione na przechodniów są
    zgodne z prawem.

    Rozumiem monitoring w środku budynku. Wchodzę tam z własnej woli i
    muszę się na to zgodzić. Często o takim fakcie informuje mnie
    wywieszka z napisem, że obiekt jest monitorowany.

    Natomiast jak wygląda sprawa z kamerami na zewnątrz budynku? Jakim
    prawem ktoś może obserwować przechodniów lub przejeżdżające samochody?
    Co więcej, niektóre kamery wydają się być tak ustawione, że
    jednocześnie rejestrują ruch po drugiej stronie ulicy!

    Czy jest to zgodne z prawem? Dlaczego muszę mimo woli godzić się z tym
    faktem? Jestem za monitoringiem służb miejskich i kamerach, z których
    obraz później pojawia się na stronach miejskich, ale wydaje mi się, że
    banki czy agencje towarzyskie obserwujących wszytkich jak leci, to
    doprawdy jest nadużycie.

    Czy ochroniarz ma prawo zwrócić przechodniowi uwagę lub nakazać mu
    odejście z obszaru rejestrowanego przez kamery? Chodzi mi tu o
    przypadek, gdy ktoś, chcąc zrobić systemie ochrony na złość, zacznie
    tańczyć lub odgrywać pantomimę do kamery, tudzież zacznie wykonywać
    inne "podejrzane" czynności?

    Z pozdrowieniami,
    Fafek
    n...@g...com