    From: "Marek" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Minimalna szybkość Neostrady, a wymogi UE
    Date: Sat, 12 Feb 2011 22:11:08 +0000 (UTC)

    Witam:)

    Mam brata, który mieszka na wsi, gdzie korzysta z internetu Tepsy o megaszybkiej
    prędkości 256kb/s :D Z powodu dużej odległości domu od centrali, łącze telefoniczne
    pozwala na maksymalną prędkość 512 kb/s. Brat ma umowę na rok, która mu się
    kończy w czerwcu tego roku.
    Ostatnio zadzwoniła do brata pani z Tepsy, która zaoferowała mu sporządzenie
    nowej umowy, ale na internet z szybkością 512 kb/s, bo ponoć są jakieś wymogi Unii
    co do minimalnej szybkości netu, których internet brata obecnie nie spełnia. Z tego
    co
    brat telefonicznie mi powiedział, Tepsa proponuje mu rozwiązanie obecnej umowy
    i chce wcisnąć nową, znowu na conajmniej rok, ale już na 512 kb/s.

    I teraz moje pytanie: czy z tytułu, że Tepsa MUSI podwyższyć prędkość dostarczanego
    netu, a mój brat nie chciałby przedłużać umowy (trwała by przecież co najmniej aż do
    lutego przyszłego roku, a być może do czerwca tego roku znajdzie sobie jakiś
    konkurencyjny internet bezprzewodowy) może zgodzić się jedynie na jakiś aneks do
    obecnej umowy, który będzie określał zmianę prędkości netu, przy zachowaniu okresu
    umowy i jej kosztów? Czy Tepsa jest zmuszona w tej sytuacji żeby wystawić taki aneks,
    czy może odmówić bratu i brat nadal musiałby korzystać z wolniejszego netu?

    Proszę o poradę:)

    --
    Pzdr.
    Marek