  • 11. Data: 2006-03-25 11:00:44
    Temat: Re: Mandat zaoczny
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Michał <m...@w...pl> napisał:

    >wysokości 20zł, więc prawdopodobieństwo próby wyłudzenia jest znikome
    Z tym wyłudzeniem oczywiście żartowałem, bo są to kwoty należne
    budżetowi, a nie urzędnikowi :-) Pozostaje skarga za niechlujstwo,
    nienależyte wypełnianie obowiązków (rzetelne sprawdzenie faktów).

    >razie "mam podpisać mandat i napisać na nim stosowne wyjaśnienie".
    Nie ma takiej praktyki. MK przyjmije się podpisując go (wtedy
    otrzymujesz druk dla siebie). Jesli napisałeś na nim, ze nie
    przyjmujesz, bo nie popełniłeś wykroczenia, to podpis raczej można
    uznać jako podpis pod oświadczeniem, a konsewencją powinien być
    wniosek do SG (wtedy kolegium)

    > blankietu chyba nie przyjąłem.
    Wystarczy twój podpis, bo twój egzemplarz on mógł po prostu wyrzucić
    do kosza.

    > Chodzi o samą podstawę mandatu.
    Dlatego bardzo ważne-nalezy żądać wpisani konkretnego czynu za co
    jesteś karany. Nie ma ogólnie za wykroczenie drogowe-konkretnie np. za
    przekroczenie prędkości o 30 km/h, za niezastrosowanie sie do znaku
    drogowego B-36 itp.

    >Jaki jest termin przedawnienia mandatów,
    Trzy lata.

    --
    Artur Golański