    From: "Piotrek, Rzeszów" <p...@U...o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: MPK i opłata za bagaż [prośba o pomoc]
    Date: Wed, 3 Nov 2004 20:46:26 +0100

    Witam. Na początku mam pytanie nt pomiaru bagażu w autobusach MPK
    1). Czy ma tutaj zastosowanie ustawa "Prawo o miarach" z dnia 11.05.2004
    (Dz.U. 63 poz. 636 z późn. zmianami), chodzi mi o legalizacje przyrządu
    pomiarowego bądź prawne dopuszczenie go do użytku (Art.8. i art. 26). Czy
    jednak nie i kontroler może sobie mierzyć bagaż zwykłym starym metrem
    krawieckim?

    Jeśli jednak ustawa to ma tutaj zastosowanie, w związku z tym moje pytanie.
    Co zrobić jeśli kontroler posługuje się właśnie zwykłym metrem krawieckim,
    bez legalizacji, w tym wypadku więc będzie to czynność bezprawna. O
    nieprzyjęciu mandatu z mojej strony już nie wspomnę, ale czy mogę wręcz
    odmówić podania moich danych osobowych? Czy wtedy kontroler ma prawo
    zatrzymać mnie, wezwać policję lub obciążyć mnie dojazdem do komisariatu? I
    czy ma prawo mimo to wypisać mandat za brak biletu za bagaż?

    Powyższa histroia miała miejsce, teraz dalsza jej część. Zostałem dowieziony
    na policję, tam zostały pobrane moje dane osobowe, które następnie zostały
    przekazane kontrolerom, którzy wypisali mandat, na który się nie zgodziłem.
    Mało tego, kontroler powiedział iż zrobi mi sprawę o pomówienie, gdzyż
    powiedziałem że chcąc pobrać ode mnie opłatę za bagaż i jednocześnie
    posługująć sie do tego metrem krawieckim postępuje bezprawnie.

    2). Drugie pytanie dotyczy zapisu w regulaminie MPK że bagaż większy niż
    "60x40x20 cm" podlega opłacie. Czy tutaj przekroczenie tylko jednego boku
    już zmusza nas do uiszczenia opłaty, czy sumy wszystkich boków, czyli 120
    cm??

    Bardzo proszę o pomoc i odpowiedź. Prosiłbym też o przytoczenie konkretnych
    ustaw lub rozporządzeń.
    Z góry dziękuje za pomoc.