  • 1. Data: 2006-08-08 17:49:13
    Temat: Licytacja mieszkania przez komornika - wazne pytanie
    Od: "Johny Walker" <1...@i...pl>

    Witam,

    Wpadlo w moje ręce obwieszczenie Komornika o drugiej licytacji mieszkania,
    dokladnie rzecz biorąc własnosciowego spółdzielczego prawa do lokalu
    mieszkalnego.
    Podana w obwieszczeniu cena oszczacowania tego prawa jest conajmniej 3-4
    razy mniejsza niż cena rynkowa tego mieszkania.

    Po dokładnym przeczytaniu tego obwieszczenia zrozumiałem dlaczego ;)

    Na końcu obwieszczenia małym druczkiem napisane jest "W lokalu zamieszkują
    dotychczasowi lokatorzy".

    Moje pytania:

    - czy aby przystapic do teo typu licytacji musze byc członkiem tej
    spółdzileni?
    - zakładając że wygrałem licytacje, jakie są moje zobowiazania wobec
    mieszkajacego tam lokatora ??? czy musze zapewnić mu lokal zastepczy ???
    jesli tak to jakie są wymogi wobec tego lokalu ??? Czy to musi być
    mieszkanie w tym samym mieście ??? czy mogę zaoferować mu mieszkanie w
    mieście np. 100 km dalej gdzie mieszkania sa smiesznie tanie ??? Czy może
    "marudzić" ( bo mu sie np. nie podoba) czy musi brać co mu zapewnie ?

    Generalnie prosze o pomoc w odpowiedzi na pytanie jakie ryzyko ponosze
    kupując od tego komornika mieszkanie z mieszkającymi w nim dłuznikami,
    których ten komornik licytuje.

    Z góry dziękuje za udzieloną pomoc

    Krzysiek

    1...@p...fm

  • 2. Data: 2006-08-08 18:15:13
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <1...@i...pl> napisal(a):
    > - czy aby przystapic do teo typu licytacji musze byc członkiem tej
    > spółdzileni?

    Nie

    > - zakładając że wygrałem licytacje, jakie są moje zobowiazania wobec
    > mieszkajacego tam lokatora ??? czy musze zapewnić mu lokal zastepczy ???

    Tak, konkretnie gmina. Gmina nie ma, więc lokator siedzi i się trzyma
    wszystkimi kończynami. Ale jeśli jest tanio i masz tę kasę, to możęsz
    poczekać, a potem wysądzić odszkodowanie od gminy/miasta.

    > Generalnie prosze o pomoc w odpowiedzi na pytanie jakie ryzyko ponosze
    > kupując od tego komornika mieszkanie z mieszkającymi w nim dłuznikami,
    > których ten komornik licytuje.

    Ponosisz ryzyko niemożności korzystania z lokalu przez okres do kilku
    lat. W końcu ich wywalisz, pytanie czy możesz czekać. Jeśli kupujesz
    żeby tam od razu mieszkać, to raczej się rozmyśl z tego pomysłu.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2006-08-08 18:38:43
    Od: michaelo <m...@p...fm>

    możesz też tak
    zorientuj się kto tam mieszka

    kup
    najmij ochroniarzy z szerokimi karkami do ochrony swojego lokalu
    ale uwaga w normalnej firmie ochroniarskiej a nie na targu pierwszego
    lepszego osiłka bo będziesz miał taki sam problem z tym osiłkiem

    umieść ich w lokalu i każ tam mieszkać i chronić

    były dłużnik w krótkim czasie powinien sam się wynieść
    no chyba że sam stoi pod bramką

    ale jeśli wpuścisz tam ze 4 goryli na powiedzmy 60 metrowe mieszkanie
    to bardzo to utrudni dłużnikowi życie
    i prawdopodobnie sam zrozumie że ma się wynieść

  • 4. Data: 2006-08-08 19:05:08
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    michaelo napisał(a) :
> [...]
    > lepszego osiłka bo będziesz miał taki sam problem z tym osiłkiem
    >
    > umieść ich w lokalu i każ tam mieszkać i chronić

    Wpadł mi na podstawie powyższego pewien pomysł.
    Nie tyle co oni tam zamieszkają na podstawie zlecenia
    zamieszkania (głupio brzmi zlecenie zamieszkania, nie? ;-) ), co
    możesz wynająć za jakieś niskie pieniądze tejże firmie
    ochroniarskiej owo lokum. I jeszcze na tym zarobić. Myślę, że
    skutek będzie taki sam. Chyba osoba fizyczna może wynająć swój
    lokal jakiejś firmie?
    Jeśli tamta rodzina mieszka w nie swoim mieszkaniu, i
    prawdopodobnie nie płaci ani grosza za media, to czy można do
    tego mieszkania wmeldować kogoś. Może nie tyle wmeldować, co
    sprawić, żeby tam zamieszkał. A że byłby uciążliwy dla starych
    lokatorów, to cóż, nikt nie jest aniołem ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?!
    Łatwo - wolniej uciekają (C) by S.C.

  • 5. Data: 2006-08-08 20:52:04
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > to bardzo to utrudni dłużnikowi życie
    > i prawdopodobnie sam zrozumie że ma się wynieść
    A jak potem pozbyć się ochroniarzy?
    Tomek

  • 6. Data: 2006-08-08 21:15:02
    Od: michaelo <m...@p...fm>

    Tomek napisał(a):

    > A jak potem pozbyć się ochroniarzy?
    > Tomek

    to już przecież umowa cywilna na ochronę lokalu
    normalnie rozwiązanie umowy
    ewentualnie policja bez sądu i komornika

  • 7. Data: 2006-08-08 21:49:02
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    michaelo napisał(a):

    > to już przecież umowa cywilna na ochronę lokalu
    > normalnie rozwiązanie umowy
    > ewentualnie policja bez sądu i komornika

    Taniej można kupić nowe mieszkanie bez lokatorów niż wykładać pieniądze
    na ochroniarzy. Czy już u nas w Polsce mieszkań nie ma?

    --
    Kaja

  • 8. Data: 2006-08-08 22:00:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Tylko, że Ci ochroniarze samowolnie naruszą posiadanie tego lokalu przez
    dłużnika.

  • 9. Data: 2006-08-08 22:33:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomek wrote:
    [ciach wielki cytat]

    Na wstępie - tnij cytaty.

    > A jak potem pozbyć się ochroniarzy?

    Wynajmujesz kolejnych, większych (patrz: kwestia elektrosmoka na
    księżycu ;) )

  • 10. Data: 2006-08-09 06:11:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:eban96$on8$1@opal.futuro.pl...
    >
    > Tylko, że Ci ochroniarze samowolnie naruszą posiadanie tego lokalu przez
    > dłużnika.
    Chyba bardziej właściciel mieszkania. Ochroniarze jeżeli "wynajmą" to
    mieszkanie, to nie tak samowolnie....

    p. m.