  • 1. Data: 2005-12-18 10:24:41
    Temat: Lewy soft
    Od: "Jacek" <b...@a...pl>

    Witam,

    czy używanie lewego oprogramowania jest ścigane z urzędu czy na wniosek
    pokrzywdzonego?

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2005-12-18 11:45:51
    Temat: Re: Lewy soft
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.pl>

    Jacek napisał(a):
    > Witam,
    >
    > czy używanie lewego oprogramowania jest ścigane z urzędu czy na wniosek
    > pokrzywdzonego?

    Z urzędu, "na wniosek" tylko wtedy, jeśli jesteś krewnym pokrzywdzonego.

    --
    TBL, Harvesterkom polecam: t...@d...pl r...@w...pl
    r...@s...info p...@w...pl

  • 3. Data: 2005-12-18 13:58:36
    Od: "Jacek" <b...@a...pl>

    > Z urzędu, "na wniosek" tylko wtedy, jeśli jesteś krewnym pokrzywdzonego.

    nie wiem czy dobrze zrozumiałem prawo autorskie od art. 115 do 119, ale nie
    ma tam wzmianki o ściganiu za używanie nielegalnego oprogramowania, a nawet
    jeśli jest to art. 122 mówi: Ściganie przestępstw określonych w art. 115,
    art. 116 ust. 1, 2 i 4, art. 117 ust. 1, art.118 ust. 1, art. 1181 oraz art.
    119 następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Wydaje mi się, że właściwszym byłby kodeks karny art. 268 i 268a ale tu też
    ściga się na wniosek pokrzywdzonego. Artykuły 269 i 269a raczej odpadają,
    pozostaje tylko art. 269b w związku z przestępstwami określonymi w innych
    artykułach. Czyli, jeśli dobrze zrozumiałem prawniczy bełkot to i tak zawsze
    z tyłu dupa i można używać nielegalnego oprogramowania do woli :-)

    Jacek

  • 4. Data: 2005-12-18 19:08:26
    Od: "jano1" <j...@e...pl>

    Nie do końca jest tak pięknie. Zgodnie z polskim prawem wszelkiego rodzaju
    fundacje, organizacje i inne wytwory z prezesami na czele, niejako z urzędu
    występują jako uprawnieni do składania wniosków o ściganie (rzekomo w
    imieniu autora) Tu pojawia się paradoks. Jeśli nie znajdzie się poszkodowany
    autor (np.oprogramowanie do hackowania - autor anonimowy), to w prawa autora
    wchodzi rzeczona fundacja ..... Poczytajcie orzecznictwo w tym przedmiocie.

  • 5. Data: 2005-12-19 13:14:39
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > tak zawsze z tyłu dupa i można używać nielegalnego oprogramowania do woli

    zle patrzysz:
    art 293 kk
    art 278 ust 2 kk
    moim zdaniem zalezy to od tego z ktorej ustawy beda Cie scigac.

    P.