    From: "mz" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Kupno zamochodu
    Date: Wed, 12 Nov 2014 09:52:20 +0100

    Witam
    Planuje zakup samochodu. A jak jest z uczciwością naszych sprzedających
    samochodu to wiadomo, że różnie bywa i większość swoimi autami tylko w
    niedziele do kościoła. ;)
    W związku z tym mam pytanie czy jak kupuje auto od osoby fizycznej lub od
    komisu to wówczas mam jakiś okres (słyszałem o 14 dniach) na dokładne
    sprawdzenia pojazdu i w razie stwierdzenia jakiejś poważnej wady zwrotu auta
    do sprzedającego i odzyskanie gotówki. Czy istnieje taki zapis w polskim
    prawie ?
    Jeśli nie to czy mogę w umowę wpisać sobie taki okres ? Jak samochód ulegnie
    jakiejkolwiek awarii w ciągu np 14 dni od zakupu wówczas koszt naprawy
    pokrywa sprzedający lub zwraca mi kwotę jaką zapłaciłem za ten samochód przy
    równoczesnym zwrocie (odbiór przez sprzedającego) auta.