  • 1. Data: 2005-08-18 19:46:57
    Temat: Kruk - Kancelaria prawnicza z Wrocławia
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam pewien problem z firmą przedstawiającą się jako "kancelaria prawnicza
    z Wrocławia".
    Otóż nim zostałem właścicielem aktualnego mieszkania mieszkała tu osoba, która
    prawdopodobnie narobiła długów. Ciągle coś przychodziło z windykacji: canal
    plus, aster city, provident, wreszcie Kruk. Oczywiście zwykłe listy. Najpierw
    ignorowałem, potem odnosiłem na pocztę z dopiskiem "adresat nieznany", wreszcie
    zadzwoniłem do Kruka i przekazałem, że taki pan J. to już tu przynajmniej 3
    lata nie mieszka. Jakieś pół roku temu ktoś do mnie zadzwonił i dość obcesowo
    dopytywał o pana J.
    Niestety telefon powtórzył się o 7.20 rano 2 tygodnie temu i o 8 mej rano
    tydzień temu. Nachalne pytania, anonimowa osoba, "kancelaria prawnicza z
    Wrocławia".
    Na pierwszy odpowiedziałem spokojnie, że nie ma, niech sobie sprawdzą w biurze
    meldunkowym. Drugi już mnie zdenerwował i oprócz tej sugestii dorzuciłem
    jeszcze co o tym myślę. Mnie akurat przed 8 rano odpowiada, natomiast mam
    malutkie dziecko, które wtedy akurat śpi ( i daje pospać wreszcie Żonie).
    Uf... Pytanie:
    Co ja praktycznie mogę im powiedzieć, zrobić, żeby się wreszcie raz na zawsze
    odczepili? Czy takie dzwonienie mimo próśb, żeby sobie darowali pod coś podpada?

    Pozdrawiam,
    Ath.

  • 2. Data: 2005-08-18 20:16:02
    Temat: Re: Kruk - Kancelaria prawnicza z Wrocławia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ath" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Oni bywają uparci. Można by próbować uznać to za złośliwe
    niepokojenie, ale nie wiem czy warto.

  • 3. Data: 2005-08-18 20:19:27
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Był 18 sierpień 2005 21:46, kiedy tajemnicza osoba przedstawiająca się
    jako ath powiedziała:

    > Czy takie dzwonienie mimo próśb, żeby sobie darowali pod coś podpada?

    W pewnym sensie można to podciągnąć pod art. 107 kw ("Kto w celu
    dokuczenia innej osobie złośliwie wprowadza ją w błąd lub w inny sposób
    złośliwie niepokoi"), przy czym proponowałbym - jeśli jesteś pewien, że
    to Kruk - napisać do nich list.
    Podejrzewam, że artystów, którzy "już tu nie mieszkają" to oni mają na
    tyle na pęczki, że są już odporni...

    --
    Olgierd
    o...@j...org ||| gg: 3657597 |||

  • 4. Data: 2005-08-18 20:27:53
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

    > Podejrzewam, że artystów, którzy "już tu nie mieszkają" to oni mają na
    > tyle na pęczki, że są już odporni...

    To co mamy się próbować kto bardziej odporny? I na co, bo co ja mam im
    powiedzieć. Mam im tego gościa szukać? Niech sobie robią sprawę w sądzie i
    koniec. A, zapomniałem. Znając ich pewnie przedawnione...
    Zresztą co można dzwonieniem osiągnąć?

    Pozdrawiam,
    A.

  • 5. Data: 2005-08-18 20:29:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > W pewnym sensie można to podciągnąć pod art. 107 kw ("Kto w celu
    > dokuczenia innej osobie złośliwie wprowadza ją w błąd lub w inny sposób
    > złośliwie niepokoi"),

    Przecież oni piszą w innym celu. Żadnego wykroczenia z art. 107 kw nie
    będzie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 6. Data: 2005-08-18 20:37:40
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Był 18 sierpień 2005 22:29, kiedy tajemnicza osoba przedstawiająca się
    jako Johnson powiedziała:

    > Przecież oni piszą w innym celu. Żadnego wykroczenia z art. 107 kw nie
    > będzie.

    Po pierwsze nie piszą tylko dzwonią. Po drugie jeśli wiedzą, że źle
    dzwonią to może być, że wykroczenie będzie. Po trzecie dlatego właśnie
    sensownie byłoby wyjaśnić sprawę - choćby po to, żeby przestali
    wydzwaniać do człowieka.

  • 7. Data: 2005-08-18 20:38:15
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

    > Przecież oni piszą w innym celu. Żadnego wykroczenia z art. 107 kw nie
    > będzie.
    A niechże piszą. Mnie przeszkadza dzwonienie ciągle z tym samym durnym
    pytaniem.

    A.

  • 8. Data: 2005-08-18 20:38:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ath wrote:

> [...]
    > powiedzieć. Mam im tego gościa szukać? Niech sobie robią sprawę w sądzie i
    > koniec. A, zapomniałem. Znając ich pewnie przedawnione...

    Poszukaj telefonu, ktory ma mozliwosc blokowania wybiórczo numerów.
    Ja mam z definicji ustawione, ze bez numeru idzie do /dev/null.

  • 9. Data: 2005-08-18 20:40:31
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Był 18 sierpień 2005 22:38, kiedy tajemnicza osoba przedstawiająca się
    jako witek powiedziała:

    > Ja mam z definicji ustawione, ze bez numeru idzie do /dev/null.

    Haha to chyba musiałeś wszystkich znajomych powiadomić? Ale przecież
    niektóre centrale Telekomuny nadal nie podają numeru - no i co?

  • 10. Data: 2005-08-18 20:51:17
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Olgierd wrote:
> [...]
    >

    > Haha to chyba musiałeś wszystkich znajomych powiadomić? Ale przecież
    > niektóre centrale Telekomuny nadal nie podają numeru - no i co?

    Akurat wszystkich znajomych podają.
    A reszta mówi się trudno. Jak ktoś ma do mnie jakiś interes, to się
    pofatyguje z listem. Kto ma znać, zna jeszcze numer na komórkę, więc
    wyśle smsa, albo zadzwoni na komórkę, która ma tą zaletę, że na noc
    ląduje wyłączona.
    Tak samo do dev/null idzie gość pukający do drzwi, który sie wcześniej
    nie zapowiedział. Po prostu nie reaguję i nie otwieram. Jego problem.