    From: "225" <...@...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kredyt, brak umowy i moja propozycja dla banku
    Date: Tue, 18 Mar 2003 11:13:29 +0100

    Witam
    Już kiedyś pisałem tutaj o pewnej moje sprawie - dla przypomnienia: kupiłem
    sprzęt komputerowy na kredyt jednak z dotychczasowych działan i zachowań
    banku wynika, że gdzieś "posiali" umowę o kredyt, umowy tej nie było w
    żadnej korespondencji do mnie (a były dwie, w tym druga bo moim monicie
    telefoniczym o przysłanie umowy). 7.03.2003 wysłałem do banku listem
    poleconym kolejną prośbę o przekazanie mi drogą pocztową owej umowy. Do dnia
    dzisiejszego czyli do 18.03.2003 nie dostałem odpowiedzi z banku (ani
    pocztą, ani telefonem - po prostu żadną drogą).
    Oto jaki zaplanowałem kolejny krok - otóż postanowiłem napisać kolejne
    pismo - tym razem w obecności świadka (świadek poświadczy zarówno treść
    listu jak też jego wysłanie - swoim podpisem). W piśmie tym zaproponuję
    bankowi polubowne rozwiązanie sytuacji : ja płacę im 10 rat x 80 złotych w
    zamian za to bank wystawia oświadczenie mówiące o tym, że oprócz tych 10 rat
    x 80 złotych nie wiążą mnie z bankiem na dzień wystawienia oświadczenia
    żadne stosunki prawne. Oczywiście pismo odbieram w oddziale banku i dopiero
    wtedy płacę te 10 rat według harmonogramu ustalonego przez bank z
    zastrzeżeniem, że długość czasu pomiędzy poszczególmymi ratami nie może być
    mniejsza niż 30 dni oraz, że spłacać raty zaczynam najwcześniej od
    1.04.2003.
    Nie będę się rozpisywał dlaczego akurat te 10 rat po 80 zyla bo nie o to
    chodzi....- pismo to bardziej jest z mojej strony zabezpieczeniem w razie
    jakby miało dojść do rozprawy sądowej (ja ze swej strony cały czas wykazuję
    dobrą wolę natomiast bank mnie po prostu zlewa): Ma w związku z tym kilka
    pytań:
    a) czy 1 świadek i tylko i wyłącznie jego podpis na piśmie wystarczy, czy
    muszę podawać jego dane osobowe, czy może jednak zastrzec, że autentyczność
    podpisu może w każdej chwili zweryfikować grafolog (w razie sądu) czy też
    muszę iść do notariusza ??
    b) czy mogę na końcu pisma zawrzeć klauzulę, iż w przypadku braku odpowiedzi
    ze strony banku w ciągu 3 tygodni od daty wysłania pisma, traktuję całą
    sprawę z umową o kredyt za niebyłą i nie łączą mnie żadne stosunki prawne z
    bankiem na dzień upływu tego terminu ??

    Dzięki z góry za odpowiedzi
    Kadlub