  • 1. Data: 2002-02-12 15:25:45
    Temat: Kopiowanie CD
    Od: Dominik <d...@e...pl>

    Witajcie.

    Z gory przepraszam, jestem laikiem w tych sprawach.
    Jak wyglada z punktu widzenia prawa kopiowanie plyt CD
    na wlasny, domowy uzytek?
    Czy moglibyscie pokierowac mnie na jakies zrodlo,
    konkretny paragraf itd?

    Znalazlem w sieci cos takiego:
    Art. 23. 2. Zakres wlasnego uzytku osobistego obejmuje krag osob
    pozostajacych w zwiazku osobistym, w szczególnosci pokrewienstwa,
    powinowactwa lub stosunku towarzyskiego.
    Czy ten artykul jest nadal aktualny? Gdzie znajde to _czarno_na_bialym_?

    Rzekomo w cenie audiocd jest juz podatek przeznaczony
    dla wydawcow/wykonawcow itd...
    Czy gdzie moge sie dowiedziec konkretnie?

    Czasami kopiuje plytki cd od przyjaciol
    i tak sie zastanawiam czy aby moge spac spokojnie ;-)

    Pozdrawiam serdecznie
    sorki jak juz bylo i za chaos w tym mailu
    (pisze na szybo i z pracy)
    Dominik

  • 2. Data: 2002-02-12 15:56:00
    Temat: Re: Kopiowanie CD
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 12 Feb 2002, Dominik wrote:

    > Jak wyglada z punktu widzenia prawa kopiowanie plyt CD
    > na wlasny, domowy uzytek?

    Teoretycznie można (z wyjątkiem programów) - za rękę nikt nie złapie.

    > Czy moglibyscie pokierowac mnie na jakies zrodlo,
    > konkretny paragraf itd?

    Właśnie znalazłeś.

    > Czy ten artykul jest nadal aktualny? Gdzie znajde to _czarno_na_bialym_?

    Jest. Masz czarno na białym - wątpliwości mogą dotyczyć jedynie słowa
    "korzystać".

    > Rzekomo w cenie audiocd jest juz podatek przeznaczony
    > dla wydawcow/wykonawcow itd...

    Nie, ten podatek płacą producenci urządzeń reprograficznych i czystych
    nośników.

    > Czasami kopiuje plytki cd od przyjaciol
    > i tak sie zastanawiam czy aby moge spac spokojnie ;-)

    Jeśli są to osoby pozostające w bliskim stosunku - to być może...

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-12 22:15:41
    Od: "RomekBieda" <r...@p...wp.pl>

    Uzytkownik "Dominik" <d...@e...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Jak wyglada z punktu widzenia prawa kopiowanie plyt CD
    > na wlasny, domowy uzytek?
    > Czy moglibyscie pokierowac mnie na jakies zrodlo,
    na walsny uytek mozesz
    na walsny uzytek ni mona kopiowac jednak programów komputerowych - przepis
    nie znajuje zastosowania
    Preczytaj wiecej u mnie na stronce w faq - o dozwolonym uzytku ptrywatnym
    Romek
    www.prawnik.net.pl

  • 4. Data: 2002-02-13 09:35:22
    Od: Dominik <d...@e...pl>