  • 1. Data: 2006-05-23 19:48:19
    Temat: Kontrowersyjna okladka
    Od: "Bzyk" <w...@g...pl>

    Witam

    Jakis czas temu pewna niemiecka gazeta dla gejow i lesbijek (no baaa),
    umiescila na okladce wizerunek Bolka i Lolka. Dla nie zorientowanych
    wygladalo to tak http://www.mediarun.pl/news/id/15482 . Na dodatek jedna z
    rysunkowych postaci zostala "upiekszona" poprzez dodanie piersi oraz dlugich
    wlosow. Jak myslicie czy zostaly naruszone autorskie prawa majatkowe oraz
    osobiste? Na ile ten rysunek przypomina nadal Bolka i Lolka? moze niemieckie
    prawo zezwala na takie zmiany, w koncu to juz nie Bolek tylko Tolek :)?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-05-23 21:30:30
    Temat: Re: Kontrowersyjna okladka
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable>

    Bzyk wrote:

> [...]
    > prawo zezwala na takie zmiany, w koncu to juz nie Bolek tylko Tolek :)?

    Naruszenie wizerunku postaci jest dość oczywiste i wydawca będzie bulił.

  • 3. Data: 2006-05-24 05:00:49
    Od: "Bzyk" <w...@g...pl>

    > Naruszenie wizerunku postaci jest dość oczywiste i wydawca będzie bulił.

    A ja gdzies w necie wyczytalem ze wedlug prawa niemieckiego okreslona jest
    procentowo ilosc zmian jakie nalezy dokonac w obrazie, aby nie przypominal
    on juz obrazu pierwotnego, prawda to? Gazeta wydana byla w Niemcach, wiec
    chyba rozpatrzenie wniosku o naruszenie prawa autorskiego bedzie
    rozpatrywane u nich?

  • 4. Data: 2006-05-24 09:19:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Bzyk" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > chyba rozpatrzenie wniosku o naruszenie prawa autorskiego bedzie
    > rozpatrywane u nich?

    a nie przypadkiem u nas, skoro to "nasza" wlasnosc zostala naruszona?

  • 5. Data: 2006-05-24 09:43:58
    Od: "Bzyk" <w...@g...pl>

    > a nie przypadkiem u nas, skoro to "nasza" wlasnosc zostala naruszona?

    No wlasnie chcialbym sie tego dowiedziec, od osoby kompetentnej.

  • 6. Data: 2006-05-24 11:27:42
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 24 May 2006 11:19:35 +0200,
    szerszen <s...@t...pl> screamed:

    > a nie przypadkiem u nas, skoro to "nasza" wlasnosc zostala naruszona?

    Stawiałym raczej, że liczy się miejsce wystąpienia zdarzenia.
    Gwałt na obywatelu pochodzącym z kraju X w kraju Y rozpatrzy raczej sąd
    w kraju Y. Pomimo, że naruszona została własność kraju X. <;

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:218B ]
    [ 13:26:09 user up 10986 days, 1:21, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Thinking is the best way to travel.

  • 7. Data: 2006-05-26 09:41:58
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    jezu oni do bolka i lolka to nawet podobni nie sa