    From: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kontrola biletów a zatrzymanie siłą
    Date: Wed, 30 Jul 2003 09:30:29 +0000 (UTC)

    Temat wałkowany, co znaczy że w sam raz na wakacje.

    Wyobraźmy sobie sytuację, że w trakcie kontroli musicie pokazać bilet. Bilet
    był skasowany, ale nie możecie go znaleźć. Kontrola zaczęła się tuż przed
    przystankiem, na którym chcieliście wysiąść. Kanar bez użycia siły Wam to
    uniemożliwia. Po kilku minutach bezradnego poszukiwania znajdujecie
    skasowany, ważny bilet. Konsekwencje przedłużonej przejażdżki mogą być różne.
    I co wtedy?

    Jeżeli przytrzymanie było zgodne z prawem RP (a nie tylko regulaminem
    lokalnego MZK) - to sami sobie jesteście winni. Ale jeżeli jednak kontroler
    biletów nie ma prawa uniemożliwić wysiadania, to musi ponieść konsekwencje
    swego działania. Strat moralnych itp. żaden sąd nie zasądzi (szkodliwość
    etc.) ale udowodnione finansowe (uciekł pociąg, na który mieliście wykupioną
    kuszetkę itp.) chyba musiały by być zrekompensowane?

    O ile nie jeżdżę na gapę to sytuacja że nie wiem gdzie wsadziłem bilet
    spokojnie może mi się zdarzyć... nie mam ochoty by wtedy jakiś kanar
    decydował o tym co mi wolno na podstawie swojego widzimisię.

    Pozdrawiam
    Szymon