  • 1. Data: 2004-06-19 22:40:55
    Temat: Komornik a wyjazd ?
    Od: "wieslaw2" <w...@N...gazeta.pl>

    Witam wszystkich
    Mam taki problem. Nie ułożyło mi się z firmą, po długim okresie prosperity
    nadszedł czas gorszy, a i źle się potoczyły sprawy, dłużnicy nie zwrócili mi
    pieniędzy, wobec czego teraz sam jestem również dłużnikiem.
    Bank przysłał (negocjacje były, trochę spłaciłem, ale więcej nie mam z czego,
    więc mam ręce związane) zawiadomienie, że początkiem maja wystawił BTE.
    Nie wiem ile to trwa zanim BTE dotrze do komornika, a potem komornik do mnie
    (w 200 tysięcznym mieście), a potrzebuję pilnie wyjechać na drugi koniec
    Polski (sprawy rodzinne).
    Jednak słyszałem, że komornik może wejść na siłę do mieszkania, nawet jak
    mnie nie będzie - ale nie wiem czy wcześniej będzie mnie o tym zawiadamiał. A
    jeśli mnie nie będzie? Z tego co się orientuję, to sądówkę (czyli od
    komornika też) trzeba odebrać do 7 dni na poczcie - może mi sąsiad odbierać
    pocztę, ale co jeśli taki list przyjdzie 1 dzień po moim wyjeździe? Nie mogę
    wrócić po 2 dniach:( Muszę wyjechać co najmniej na 1-2 tygodnie (albo i 3).
    Z drugiej strony nie chcę zastać mieszkania z wyłamanymi drzwiami po powrocie
    i nie wiem co zrobić.
    Ktoś wie ile taka procedura trwa i jak wygląda? Czy pierwsze jakieś
    zawiadomienie przychodzi czy jak - czy od razu komornik dzwoni do drzwi? Albo
    jak sąsiad powie, że odebrał zawiadomienie, ale ja jestem nieobecny i nie
    zgłoszę się w ciągu dajmy na to 7 dni - a w ciągu 14; co wtedy?
    Poradźcie, bo od ponad m-ca czekam na komornika i z dnia na dzień nie wiem co
    będzie, kiedy przyjdzie itd. Przecież nie pójdę do niego i nie będę go pytał
    czy MA już moją sprawę czy nie....

    Z góry dziękuję wszystkim.