    From: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia,pl.soc.prawo
    Subject: Komórki na poczcie
    Date: Sun, 17 Feb 2002 20:29:25 +0100

    Pamiętacie tę sprawę. Widać jeszcze ktoś się wkurzył.

    ---------------------

    Rzeczpospolita, 2002-02-13

    Listy od czytelnikow

    Zakaz używania telefonów komórkowych na poczcie

    Piszę do was, bo może wy, jako gazeta, doczekacie się odpowiedzi ze strony
    sympatycznej, lecz milkliwej firmy, jaką jest Poczta Polska. Ja na swoje
    listy nie dostałem żadnej odpowiedzi. A pytałem o rzecz może banalną, ale z
    mojego punktu widzenia dość istotną. Chodzi o nadużycie prawa w sensie
    podpierania się prawem. Zacytuję list, który wysyłałem do tej firmy: "W
    waszej instytucji, w placówkach przeznaczonych dla klientów, wiszą tabliczki
    z zakazem używania telefonów komórkowych i podaną poniżej podstawą prawną
    (kodeks wykroczeń, art. 63 par. 1). Ten paragraf brzmi następująco: "Art.
    63. (74) § 1. Kto bez wymaganegp
    zezwolenia telekomunikacyjnego prowadzi działalność telekomunikacyjną,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności lub grzywny>. Byłbym wdzięczny
    za poinformowanie mnie, jakie zezwolenie komunikacyjne jest konieczne do
    rozmawiania przez telefon oraz czy prowadzenie rozmowy jest równoznaczne z
    prowadzeniem działalności telekomunikacyjnej? I tak na marginesie, w czym
    wam przeszkadzają telefony? Tylko nie mówcie o komputerach, bo na tym się
    znam".

    Grzegorz Kowalski, Warszawa

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl