  • 11. Data: 2004-08-11 16:05:21
    Temat: Re: Kolizja drogowa(nie ma winnego)a zwrot wypłaconego odszkdowania
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    wiadomości news:cfbnru$8sf$1@news2.ipartners.pl...
    > A poszkodowany ma w nosie, kto straci zniżki
    zgoda

    >to już problem TU.
    zaden problem, skoro wyplata jest z danej polisy, to znizki traci konkretna
    osoba, bedaca posiadaczem polisy...

    p.
    W,

  • 12. Data: 2004-08-11 16:47:13
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "wirtualna" <w...@w...pl.com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ubezpiecza sie odpowiedzialnosc cywilna kierujacego a nie samochod.

    Właściciela samochodu, a nie kierującego. Za szkodę spowodowaną przez ruch
    pojazdu. Obowiązkowe jest OC samochodu a nie kierowcy.

    Pzdr
    Leszek

  • 13. Data: 2004-08-11 16:47:37
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:cfao3n$2oov$1@news2.ipartners.pl...
    >
    > Art 4 ust.1 Ustawy o ubezpieczeniu obowiazkowym
    > Dz.U. 2003 Nr 124, poz. 1152
    >
    > przeczytaj...

    No i?

    Pzdr
    Leszek

  • 14. Data: 2004-08-11 21:17:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dodam, że sąd cywilny nie jest związany wyrokiem uniewinniającym sądu
    > karnego, czyli musi na nowo ustalić stan faktyczny, czyli jak było i
    ustalić
    > winę (a jej pojęcie jest szersze niż w prawie karnym).

    Z tym, że nie widzę interesu [prawnego w ustalaniu w procesie cywilnym
    kierującego, skoro odpowiedzialność cywilną ponosi właściciel samochodu, a w
    zasadzie jego ubezpieczyciel.

  • 15. Data: 2004-08-12 04:45:01
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik":

    > ustalić
    >
    > Z tym, że nie widzę interesu [prawnego w ustalaniu w procesie cywilnym
    > kierującego, skoro odpowiedzialność cywilną ponosi właściciel samochodu, a
    > zasadzie jego ubezpieczyciel.

    Art. 436. § 2. kc " W razie zderzenia się mechanicznych środków komunikacji
    poruszanych za pomocą sił przyrody wymienione osoby mogą wzajemnie żądać
    naprawienia poniesionych szkód tylko na zasadach ogólnych. Również tylko na
    zasadach ogólnych osoby te są odpowiedzialne za szkody wyrządzone tym,
    których przewożą z grzeczności. "

    --
    Pzdr

  • 16. Data: 2004-08-12 06:45:27
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    > Właściciela samochodu, a nie kierującego. Za szkodę spowodowaną przez ruch
    > pojazdu. Obowiązkowe jest OC samochodu a nie kierowcy.

    musze zglosic zdanie odrebne - zauwaz, ze jesli uzyczysz mi swojego
    samochodu, a ja spowoduje wypadek, to na mocy 436 par.1 KC odpowiedzialnosc
    spada na MNIE.

    Polisa OC ubezpiecza odpowiedzialnosc cywilna kierujacego danym pojazdem a
    nie wlasciciela pojazdu.

    p.
    W,

  • 17. Data: 2004-08-12 15:02:11
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    >
    > musze zglosic zdanie odrebne - zauwaz, ze jesli uzyczysz mi swojego
    > samochodu, a ja spowoduje wypadek, to na mocy 436 par.1 KC

    Ale roszczenia wypłacone zostaną z MOJEJ (właściciela auta) polisy. Za którą
    JA muszę zapłacić MOIMI pieniążkami bo na MNIE nałożono taki obowiązek ;)))
    Nie wiesz tego????

    > Polisa OC ubezpiecza odpowiedzialnosc cywilna kierujacego danym pojazdem a
    > nie wlasciciela pojazdu.

    No to po co piszesz bez sensu: "Ubezpiecza sie odpowiedzialnosc cywilna
    kierujacego a nie samochod." Nie ma obowiązkowego ubezpieczenia kierowcy a
    jest pojazdu. Mącisz dla mącenia.

    Pzdr
    Leszek

  • 18. Data: 2004-08-12 18:54:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    na
    > zasadach ogólnych osoby te są odpowiedzialne za szkody wyrządzone tym,

    Piękny cytat, tylko nie bardzo rozumiem czego tyczący. Wszak z zasad
    ogólnych wynika, że odpowiedzialność ponosi właściciel środka transportu i
    do tego ustalenie kierującego raczej nie jest potrzebne.

  • 19. Data: 2004-08-12 22:50:57
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > Piękny cytat, tylko nie bardzo rozumiem czego tyczący. Wszak z zasad
    > ogólnych wynika, że odpowiedzialność ponosi właściciel środka transportu i
    > do tego ustalenie kierującego raczej nie jest potrzebne.

    A z jakich zasad ogólnych wynika, że odpowiedzialność ponosi właściciel
    środka transportu ?

  • 20. Data: 2004-08-12 23:27:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A z jakich zasad ogólnych wynika, że odpowiedzialność ponosi właściciel
    > środka transportu ?

    No z tych określonych w art. 435-436 kc. Bez wątpienia mogę je nazwać chyba
    ogólnymi względem cytowanego przez Ciebie przepisu. No i wspomina się tam
    "samoistnego posiadacza mechanicznego środka komunikacji poruszanego za
    pomocą sił przyrody", a to nie ma nic wspólnego z kierującym w chwili
    zdarzenia.