  • 1. Data: 2002-09-11 22:47:01
    Temat: Kodeks drogowy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    http://klub.chip.pl/rbp/pliki/przepisy/kierujacy.htm

    Art.88.1.Dokumentemstwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem
    silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.

    2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:

    1)
    2)
    3) kategorii B:
    a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej
    nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
    b) pojazdem, o którym mowa w lit. a), z przyczepą o dopuszczalnej
    masiec ałkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu
    ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych
    pojazdów nie przekracza 3,5 t,
    c)

    4)5)6)7)8)9)10)11)12)

    3. Prawo jazdy:
    1)2)
    3) kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 - uprawnia do kierowania pojazdem
    w nich wymienionym z przyczepą lekką,

    Przyczepa lekka to przyczepa do 750kg.

    Czy to znaczy ze posiadajac prawo jazdy kat B, moge ciagnac tylko przyczepe
    do 750kg (88.3.3), czy o masie nie przekraczajace pojazdu ciagnacego
    (88.2.3b)?

  • 2. Data: 2002-09-11 23:09:40
    Temat: Re: Kodeks drogowy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    pseplasam za wyslanie drugiego postu :-)

    I jeszcze male dopowiedzenie - nie chodzi mi tutaj o to czy mozna wozic
    przyczepe i jaka, ale o sformulowanie uzyte w ustawie.

    Czy jezeli pisze "uprawnienie" do czegos to jest to tak na prawde zakaz
    robienia innych rzeczy czy tylko uprawnienie?

    Na pl.misc.samochody podalem taki przyklad (teoretyczny):

    Prawo jazdy kategori X:
    a) uprawnia do kierowania pojazdami o masnie nie przekraczajacej 1000kg
    b) uprawnia do kierowania czolgiem

    czy taki zapis oznacza ze wolno mi prowadzic kazdy pojazd o masie <1000kg i
    dodatkowo kazdy czolg (na przyklad 30 tonowy)? Czy moze uprawnia mnie do
    kierowania tylko czolgiem lzejszym niz 1000kg?

  • 3. Data: 2002-09-15 08:12:57
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> napisał:

    >Czy to znaczy ze posiadajac prawo jazdy kat B, moge ciagnac tylko przyczepe
    >do 750kg (88.3.3)
    Nie TYLKO, ale TAKZE :-)
    Poczytaj tu:
    http://strony.wp.pl/wp/artgola/przyczepa.htm