    From: "ms" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kłopotliwa współwłasność - poprawione
    Date: Fri, 1 Oct 2004 18:48:55 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@mhl.solarislaser.com.pl

    Witam

    Zostałem współwłaścicielem 50% działki siedliskowej (darowizna), która
    dotychczas w 50% należała do mojego ojca. Władał on całością, ponosząc
    samodzielnie wszelkie opłaty związane z jej użytkowaniem i utrzymaniem.
    Drugi współwłaściciel 50% nie wykazywał zainteresowania. Zmarł w 1986r.

    Jego współmałżonek i pełnoletnie dziecko - jako spadkobiercy - nie wystąpili
    nigdy o nabycie spadku. Wyjechali za granicę, gdzie zmarł współmałżonek
    współwłaściciela 50%. Dziecko przebywa tam do dzisiaj, też nie wykazuje
    zainteresowania.

    Jakie czynności powinno ono wykonać? Jakie dokumenty od kogo uzyskać, komu i
    gdzie przedstawić (?) by móc (mam nadzieję):

    a.. darować mi swoje 50% współwłasności,
    b.. upoważnić mnie do reprezentowania go we wszystkich sprawach związanych
    z tą działką,
    c.. czy istnieje możliwość wydania przez niego oświadczenia scedowania na
    mnie swoich uprawnień do dziedziczenia 50% działki po rodzicach?
    d.. czy wchodzi w rachubę notarialne (zagraniczne) upoważnienie mnie do
    podjęcia sprawy w sądzie o przepisanie na mnie,
    e.. itd
    Z poważaniem

    Maarek

    ps. nie wiem dlaczego pojawiły się poprzednio znaki "?" zamiast "1/2".