  • 1. Data: 2003-11-07 10:48:11
    Temat: Kiedy wejdzie VAT na budownictwo ?
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    Kiedy zostanie wprowadzoan stawka 22% na budowanie mieszkan ? bedzie to
    raczej 1 styczen czy 1 maj ?

    Fantom
    ps. Mozna gdzie poczytac aktualny projekt ustawy ? Bo mam taka sytauacje, ze
    kasa na mieszkanie jest juz dawno wplacona do SM, tylko mieszkania nie ma, i
    nie wiem czy jak wprowadza VAT bedzie mnie on obowiazywal od tej kwoty juz
    zaplaconej czy nie (bo co projekt to inaczej podobno)

    fut : prawo

  • 2. Data: 2003-11-07 13:07:22
    Temat: Re: Kiedy wejdzie VAT na budownictwo ?
    Od: "JoAsienka" <wloja@poczta..onet.pl>

    kiedyś ten oto 'pisarz' o nazwie " Fantom" sprodukowal za pomoca
    wlasnych dloni :

    www.sejm.gov.pl i potem poszukaj w "prawo" projektow

    --
    pozdrawia JoAsienka
    z Gdyni

  • 3. Data: 2003-11-07 20:32:52
    Od: "owrank" <owrank@no_spam.gazeta.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie wiem czy jak wprowadza VAT bedzie mnie on obowiazywal od tej kwoty juz
    > zaplaconej czy nie (bo co projekt to inaczej podobno)

    VAT 22% na mieszkania ???? chyba w 2007 roku
    natomiast VAT 22% w miejsce 7% na materiały budowlane od 1 maja 2004 roku
    VAT 7% na usługi budowlane pozostaje (chyba jak mieszkania do 2007)

    Innym elementem jest wzrost VATu na grunt, który ma dotyczyć również
    mieszkań budowanych przez developerów - nie znam szczegółów ale ma to
    spowodować niewielki wzrosty cen mieszkań.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-11-07 22:05:23
    Od: "gegus" <g...@o...pl>

    witam, ja również jestem bardzo zainteresowany zmianami w stawce vat na
    materiały budowlane. Chciałbym dowiedzieć się czy masz całkowitą peność co
    do informacji o wprowadzeniu wyższej stawki z dniem wejścia do Unii czyli od
    1 maja. Z tego co mi wiadomo to na razie stawka obowiązywać będzie od 1
    stycznia, chyba że ministerstwo zgłosi chęć odsunięcia w czasie. Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2003-11-08 10:02:09
    Od: "Grzegorz" <G...@p...onet.pl>

    Z informacji przedstawianych przez dzienniki wynika, że od momentu
    wstąpienia do UE. Nie wiem gdzie można uzyskać jakieś wiarygodne informacje
    na ten temat.

    Greg

  • 6. Data: 2003-11-10 16:53:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Nov 2003, owrank wrote:
    [...]
    >+ Innym elementem jest wzrost VATu na grunt,

    wKF: aktualnie poza przypadkiem że firma "handluje gruntem"
    poprzez sprzedaż praw do gruntu *jako towaru* - grunt
    w ogóle pod VAT nie podlega. Ani nie jest objęty, ani
    zwolniony :)
    Zakup i sprzedaż gruntu to (aktualnie) tak jak zakup
    czy sprzedaż obcej waluty :)

    >+ który ma dotyczyć również
    >+ mieszkań budowanych przez developerów - nie znam szczegółów ale ma to
    >+ spowodować niewielki wzrosty cen mieszkań.

    A ta "niewielkość" to będzie dotyczyć ilości mieszkań
    przypadającej na grunt. Przy 12-pietrowym budynku postawionym
    w szczerym polu ;) rzeczywiście może to być szczegół :)
    i to pod warunkiem że do działki z wieżowcem nie należy
    sąsiedni hektar terenu.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-11-13 19:50:45
    Od: "MisiekK" <k...@b...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kiedy zostanie wprowadzoan stawka 22% na budowanie mieszkan ? bedzie to
    > raczej 1 styczen czy 1 maj ?

    Maj, ale na mieszkania budowane przez deweloperów nie VAT wzrasta.

    Michał Kiełpiński