    From: "iv" <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Karta praw pacjenta - potrzebna pomoc
    Date: Thu, 5 Jan 2006 23:03:33 +0100

    Witam,

    Od 3 stycznia jestem szczęśliwym ojcem Julka. Byłem przy porodzie, przez
    cały czas towarzyszyłem mojej żonie nikt z personelu oddziału porodniczego
    Szpiatala w Dzierżoniowie nie próbował zabronić mi obecności na oddziale.
    I tak było aż do momentu gdy moją żonę przewieziono na oddział
    poporodowy(noworodków) tutejszego szpitala. Schodząc o piętro niżej cofnąłem
    się w czasie do pamiętnych czasów gdy tatusiowie oglądali swoje dzieci przez
    szybę okienną.
    Ale do rzeczy:
    W szpitalu w Dzierżoniowie ojciec nie ma prawa wejść na oddział aby zgodnie
    z kartą praw pacjenta (art. 19 ust.3 pkt 1) sprawować dodatkową opiekę
    pielęgnacyjną. Według Pani ordynator ojciec może oglądać swoje dziecko przez
    szybę drzwi wejściowych na oddział przez około 15 sec. (zależy to od dobrej
    woli położnej jak długo ma ochotę trzymać malca na rękach). Z żoną swoją
    może przebywać do woli (och jaka Pani ordynator łaskawa) na czymś co
    przypomina połączenie klatki schodowej i korytarza.
    I co wy na to??
    Jakie mam możliwości wyegzekwowania należnych mi praw??
    Jakich argumentów mogę użyć w rozmowie z dyrektorem szpitala

    Z miasta w którym czas się zatrzymał a ordynator noworodków nie zauważył
    zmian ustrojowych i hasła "rodzić po ludzku" oraz posiada własną
    interpretację karty praw pacjenta

    Michał