  • 11. Data: 2006-09-27 17:00:15
    Temat: Re: Karta kredytowa - jak bronic sie przed zagranicznym obciazeniem?
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    m...@o...pl wrote:
    > wykonalem
    > kilkanascie rozmow telefonicznych z publicznej budki (automat SBC),
    > placac za polaczenia karta kredytowa (BPH).
    > [...]
    > polaczenia
    > jakie wykonalem, zostaly staryfikowane wedlug kuriozalnych stawek

    Sprawdź w regulaminach banku i Visy/Mastercarda (zależnie od karty)
    zasady obciążania karty, w szczególności:

    - czy i kiedy jest obowiązek poinformowania o kwocie transakcji
    - czy nie ma ograniczeń kwototych -- coś mi świta, że 130 USD to za dużo
    jak na transakcję autoryzowaną samym przeciągnięciem paska, bez PIN,
    CVV2 i podpisu

    Może znajdziesz coś, czego nie dopełnili.

    -------------------+
    -------------------+

  • 12. Data: 2006-09-28 00:10:41
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik <m...@o...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > Witam,
    >
    > opisze krotko sytuacje.

    To standard. Dzwonilem z Austrii do Polski w 2005 r. i za poltorej minuty
    rozmowy obciazyli mi karte na ok 120 zl. List z pretensjami, jakie do nich
    wyslalem sprawil, ze laskawie mi schargebackowali mniej wiecej polowe tej
    sumy.
    Jesli z karty, to cenoeo najlepiej dzwonic z aparatow z wbudowanymi
    POS-ami - wowczas karte (niekoniecznie wypukla) obciaza - po uczciwych
    stawkach - lokalny (najczesciej "narodowy") operator. Wtedy jednak z kolei
    latwo pasc ofiara skimmingu!

    Pozdrawiam
    SDD