  • 1. Data: 2008-01-01 10:59:27
    Temat: KRK - kiedy nastepuje zatarcie skazania?
    Od: "Extreme" <e...@w...pl>

    Witam!

    W skrócie sytuacja skazanego YYY :

    - pobyt w areszcie 14 miesiecy ponad 5 lat temu (areszt tymczasowy) -
    później kaucja i oczekiwanie na termin sprawy
    - 2006 - wyrok 2 lata pozbawienia bezglednej wolnosci + grzywna XXX
    (zapłacona terminowo tez 2006)
    - 2007 przedterminowe warunkowe zwolnienie udzielone przes Sąd Penitencjarny
    (kurator na 2 lata)

    Słyszałem różne wersje :

    - obligatoryjnie po 10 latach (mozna pisac po 5) po zakonczeniu próby i
    licząc wtedy od przedterminowego zwolnienia (czyli 2007)
    - obilagtoryjnie po 10 latach (mozna pisać po 5) od momentu wyjścia z
    aresztu (czyli skazany juz moze pisac)

    Zastanawiam sie nad tym, bo temat trochę ciekawy :) W sumie areszt był
    środkiem zapobiegawczym, ale później został uznany w sumie jako wykonana
    kara. Tak dosłownie to zostanie uznany po okresie próby (2 lata kuratora) -
    tak mi się wydaje. Z drugiej strony jest przecież grzywna, która została
    zasądzona w 2006, ale dotyczyła tej samej sprawy. Została też uregulowana w
    2006 roku.

    Ktoś mnie oświeci jak to wygląda rzeczywiście w naszym Państwie?

    Szczęśliwego Nowego Roku!

    Extreme

  • 2. Data: 2008-01-01 11:57:09
    Temat: Re: KRK - kiedy nastepuje zatarcie skazania?
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Extreme pisze:
> [...]
    > aresztu (czyli skazany juz moze pisac)
    >
    > Zastanawiam sie nad tym, bo temat trochę ciekawy :)

    art.82 kk nie daje odpowiedzi?

    KG

  • 3. Data: 2008-01-01 12:07:28
    Od: "Extreme" <E...@w...pl>

    > art.82 kk nie daje odpowiedzi?
    >
    > KG

    No daje w takiej kwesti, ze wiadomo kiedy kara jest wykonana. Ale jak to
    rozumiec - w tym momencie areszt sprzed 5 lat był karą??Czy też rok 2006
    jest rokiem przedterminowego zwolnienia i licząć 2,5 roku od tej daty, można
    uznać, że kara jest wykonana, ale przedawni się obligatoryjnie 10 lat od
    2006 lub po 5 na wniosek (próby) skazanego.